Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalçın, Mehmet
dc.contributor.authorKaraman, Sebahattin
dc.date.accessioned2024-12-17T07:25:44Z
dc.date.available2024-12-17T07:25:44Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn1304-7590 / 2548-0871
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24010/soid.1314639
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15544
dc.descriptionKaraman, Sebahattin (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, geleceğin en önemli gezgin demografisi olarak görülen Z kuşağının seyahat nedenleri ile kişilik özelliklerinin belirlenerek, kişilik özellikleri ile turistik ürün tercihi ilişkisinde seyahat motivasyonlarının aracılık rolünün tespit edilmesidir. Araştırmada 18-22 yaş aralığında Denizli ilinde öğrenim gören 577 bireyden anket uygulaması ile veri toplanmıştır. Toplanan veriler açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizine tabi tutularak değişkenlerin durumu aracılık analizi ile test edilmiştir. Analiz sonucunda araştırma kapmasında yer alan Z kuşağı bireylerinin en önemli seyahat motivasyonlarının arkadaşları ile iyi vakit geçirmek ve zihinsel olarak rahatlamak; en düşük seyahat motivasyonunun ise yeteneklerini göstermek olduğu görülmektedir. Ayrıca Z kuşağı bireylerinin çoğunlukla dışadönük, tutarlı ve duygusal dengesiz kişilik tiplerine sahip olduğu da tespit edilmiştir. Seyahat motivasyonlarının kişilik özellikleri ile turistik ürün tercihi arasındaki ilişkide ise seyahat motivasyonlarının tam aracılık rolü saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the travel reasons and personality traits of Generation Z individuals, who are seen as the most important traveler profile of the future, and to determine the mediating role of travel motivation in the relationship between personality traits and touristic product preference. Within the scope of the study, data was obtained by survey technique from 577 persons ranging in age from 18 to 22 and studying in Denizli. The collected data were subjected to explanatory and confirmatory factor analysis, and the status of the variables was tested with mediation analysis. According to the findings, the most important travel reasons of Gen Z individuals are "having a good time with friends" and "being mentally relaxed," while the least important travel motivation is "show off skills”. Furthermore, it has been established that Gen Z people are mostly extroverted, consistent, and emotionally unstable. In the relationship between personality traits and tourist product preference, travel motivation plays a full mediating role. In light of the findings, various recommendations were presented to researchers and practitioners.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSidas Medya Ajans Tanıtım Danışmanlık Ltd. Şti.en_US
dc.relation.isversionof10.24010/soid.1314639en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZ Kuşağıen_US
dc.subjectKişilik Özelliklerien_US
dc.subjectAracılık Rolüen_US
dc.subjectSeyahat Motivasyonuen_US
dc.subjectPersonality Traitsen_US
dc.subjectTravel Motivationen_US
dc.subjectMediation Roleen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.titleZ kuşağı tüketicilerin kişilik özellikleri ile turistik ürün tercihi arasındaki ilişkide seyahat motivasyonlarının etkisi: Denizli örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of travel motivations on the relationship between personality characteristics and touristic product preference of generation Z consumers: The case of Denizlien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-2040-3424en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0668-6707en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage133en_US
dc.identifier.endpage148en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster