Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAsker, Erol
dc.contributor.authorÇağlar, Serdar
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:03Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:03Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationÇağlar, Serdar. Titrasyon konusunun teknoloji destekli öğretimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1554
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBilindiği gibi günümüzde toplumlar hızla değişmektedir. Toplumların bu değişimi, teknolojiyi ve iletişim alanındaki gelişmeleri beraberinde getirmektedir. Öğretim alanındaki sorunların çözümünde karşılaşılan zorlukları aşmada, geleneksel yaklaşımların yetersiz kaldığı düşünülürse, günümüzde en iyi yaklaşım bilgi teknolojilerinin sağladığı olanaklardan yararlanmaktır. Teknolojinin ve bilgisayar tabanlı eğitim sistemlerinin hızla gelişimi gerek üniversitelerde gerekse ilk ve orta dereceli eğitim kurumlarında uygulanabilecek yepyeni öğretim tekniklerinin oluşturulabilmesine olanak sağlamıştır. "Bilgisayar Destekli Eğitim" de teknolojinin yeni ve etkin olarak kullanılabildiği bir öğretim tekniği olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada, üniversite genel kimya derslerinde Asit - Baz konusunun öğretimde bilgisayar destekli ve geleneksel öğretim yöntemlerinin etkinliklerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Dersin başında bütün sınıflara Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (KDYTÖ), Bilgisayar Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği ve öğrencilerin ön bilgilerini kontrol etmek için Asit - Baz konu ön testi uygulanmıştır. Asit - Baz konusu, deney gruplarında bilgisayar destekli öğretim ile kontrol gruplarında geleneksel öğretim ile işlenmiştir. Öğretim sonrasında deney ve kontrol gruplarının hepsine KDKT son test olarak uygulanmıştır ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Yapılan karşılaştırmalardan deney gruplarının kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractSocieties have changed rapidly with the development in the information and communication technology. As we think about the inefficiency of traditional instruction to overcome the obstacles in the teaching process, one of the best approaches is the utilization of information and communication technology. The development of the technology and computer mediated education systems leads to exploring new teaching techniques that can be used at university, primary and secondary classroom settings. Computer assisted education has been gaining acceptance as one of the technology used effectively in education systems. In this study, comparison of the effectiveness of Computer Assisted Instruction (CAI) and traditional instruction in teaching Acid-Base unit at university level General Chemistry courses has been aimed. At the beginning of the first lesson, the students have been asked to complete an Attitude toward Chemistry Survey (ACS), an Attitude toward Computer Using Survey (ACUS), and an Acid - Base Subject Test (CECT) as the pre-test. Acid - Base Subject has been taught to the experimental group using CAI method while the control group has been taught using traditional instruction methods. At the end of instructions, CECT has been re-administered as the post-test to both experimental and control groups and the results have been compared. The results of CECT suggest that the experimental groups did better than the control groups.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknoloji Destekli Öğretimen_US
dc.subjectAsit – Bazen_US
dc.subjectKimya Öğretimien_US
dc.subjectTitrasyon.en_US
dc.subjectTechnology Based Instructionen_US
dc.subjectAcid – Baseen_US
dc.subjectChemistry Teachingen_US
dc.subjectTitrationen_US
dc.titleTitrasyon konusunun teknoloji destekli öğretimien_US
dc.title.alternativeTechnology assisted instruction of titrations subject in universityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster