Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGöktaş, Zekeriya
dc.contributor.authorÜren, Nazım
dc.date.accessioned2025-02-12T11:33:40Z
dc.date.available2025-02-12T11:33:40Z
dc.date.issued2025en_US
dc.date.submitted2025
dc.identifier.citationÜren, Nazım. Balıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığının zaman yönetimi ve akademik başarılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2025.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/15998
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, Balıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığının zaman yönetimi ve akademik başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim öğretim yılında, Balıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde eğitim alan üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise rastgele seçim yöntemi ile belirlenen 200 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; kişisel bilgi formu, Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeğinin Kısa Formu” (ATBÖ- KF) ve “Zaman Yönetimi Ölçeği” (ZYÖ) kullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin analizi için SPSS 25.0 programından yararlanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel istatistikler olan aritmetik ortalama, frekans, standart sapma ve yüzde değerlerine bakılmıştır. Araştırma verilerinin normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek için yapılan normal dağılım analizinde çarpıklık (skewness) ve basıklık (kurtosis) değerlerine bakılmış, her iki ölçek için de bu değerlerin -2 ile +2 arasında değer aldığı görülmüştür. Buna göre araştırma verilerinin normal dağılım gösterdiği kabul edilmiş olup demografik bilgilere göre gruplar arası karşılaştırmalarda ve ölçekler arası ilişkilerin belirlenmesinde parametrik testler yapılmıştır. Demografik değişkenlerde gruplar arası karşılaştırmalarda ikili karşılaştırmalar için bağımsız gruplar T testi, çoklu karşılaştırmalar için Tek Yönlü Anova testi ve post hoc testi olarak Tukey testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin akıllı telefon bağımlığına ilişkin düzeyleri ile zaman yönetimi düzeyleri arasında nasıl bir ilişki bulunduğunu belirlemek için ise Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre akıllı telefon bağımlılığının akademik performans üzerinde olumsuz etkisi olduğu görülebilmektedir. Üniversite öğrencileri arasında akıllı telefon kullanımının yalnızca zihinsel sağlıklarını ve öğrenme tutumlarını etkilemekle kalmayıp, aynı zamanda gelecekteki akademik başarılarını, akademik duygularını ve akademik katılımlarını da önemli ölçüde etkilediği sonucuna varılabilir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to examine the effect of smartphone addiction on time management and academic success among students of the Faculty of Sports Sciences at Balıkesir University. The population of the research consists of university students enrolled in the Faculty of Sports Sciences at Balıkesir University during the 2023-2024 academic year. The sample consists of 200 students selected by random selection method. Data collection tools used in the study include a personal information form, the Short Form of the Smartphone Addiction Scale (ATBÖ-KF), and the Time Management Scale (ZYÖ). The data collected in the study were analyzed using SPSS 25.0 software. Descriptive statistics, such as arithmetic mean, frequency, standard deviation, and percentage values, were examined in the analysis of the research data. A normality test was conducted to determine whether the research data followed a normal distribution. The values for skewness and kurtosis were checked, and for both scales, these values were found to be between -2 and +2. Therefore, the research data were considered to show a normal distribution, and parametric tests were applied for group comparisons based on demographic information and for determining the relationships between scales. For group comparisons of demographic variables, the Independent Samples t-test was used for pairwise comparisons, One-Way ANOVA was used for multiple comparisons, and Tukey’s post-hoc test was applied. To determine the relationship between students' smartphone addiction levels and their time management levels, Pearson correlation analysis was performed. According to the findings of the research, it can be seen that smartphone addiction has a negative impact on academic performance. It can be concluded that smartphone usage among university students not only affects their mental health and learning attitudes but also significantly impacts their future academic success, academic emotions, and academic participation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkıllı Telefon Bağımlılığıen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectZaman Yönetimien_US
dc.subjectSmartphone Calendaren_US
dc.subjectAcademic Successen_US
dc.subjectTime Managementen_US
dc.titleBalıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığının zaman yönetimi ve akademik başarılarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of smartphone addiction on time management and academic success of Balikesir University Faculty of Sports Sciences studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster