Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSatıl, Fatih
dc.contributor.authorAktaş, Emine
dc.date.accessioned2025-02-13T06:49:55Z
dc.date.available2025-02-13T06:49:55Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2651-4389
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16005
dc.descriptionSatıl, Fatih (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, TÜBİTAK-BİDEB 2237A programı tarafından desteklenen ve 01 - 04 Haziran 2021’de Ayvalık/Balıkesir’de gerçekleştirilen “Etnobotanik Araştırma Teknikleri 2” kursunun değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu amaçla, kursa katılan on altı lisansüstü eğitim yapan öğrenci ve araştırmacıların Etnobotanik bilimine karşı tutumları, araştırma becerileri üzerindeki etkisi ve kursun amacına ulaşıp ulaşmadığı araştırılmıştır. Araştırma nitel, nicel ve gözlemsel veri toplama yöntemleri kullanılarak tanımlayıcı modelde tasarlanmıştır. Çalışmanın süresi 1 Mayıs - 10 Ağustos 2021 tarihleri arasını kapsamaktadır. Araştırma verileri; ön test-son test, gün sonu değerlendirmeler, gözlemler ve kurs sonu geri bildirim olmak üzere dört kısımdan oluşmaktadır. Ön test ve son test için kursun uzman hocalarının hazırladığı 25 adet çoktan seçmeli sorular yüz yüze uygulanarak, gün sonu değerlendirmeler ile kursun geri bildirimi yarı yapılandırılmış çevrimiçi anket oluşturularak uygulanmıştır. Veriler SPSS 25 paket programına yüklenmiş, burada geçerlilik/güvenirlik ve frekans hesaplamaları yapılmıştır. Bulgularda ön test ve son testin etkinlik oranı %41 olarak saptanmıştır. Kurs sonunda uygulanan son test ile kursun başarı ortalaması %41 artış göstererek %88 olmuştur. Katılımcıların kurs hakkında %96’sı memnuniyetini dile getirirken, %4’ü sürenin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Kurs sonu genel değerlendirmede ise; olumlu ifadelerin en yüksek değeri %96 ile genel olarak kurstan memnun kaldıklarını bunu %90 ile kursun katılımcılara kazanım sağladığını ve %82 ile kursun hizmet kalitesinin yüksek olduğunu belirtmişlerdir. Sonuç olarak kursun amacına ulaştığı, katılımcıların kurstan donanımlı bir şekilde ayrıldıklarını ve aldıkları bu bilgileri sahaya aktarabilecekleri ortaya çıkarılmıştır. Bu bağlamda etnobotanik alanında verilen tüm proje, eğitim ve kursların daha fazla yapılması ve desteklenmesi öneri olarak sunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the evaluation of the "Ethnobotanical Research Techniques 2" course, which was supported by the TÜBİTAK-BİDEB 2237A program and held in Ayvalık/Balıkesir on 01 - 04 June 2021, was evaluated. For this purpose, sixteen postgraduate students and researchers participating in the course; Their attitudes towards ethnobotanical science, its impact on their research skills and whether this course achieves its purpose were investigated. The research was designed in a descriptive model using qualitative, quantitative and observational data collection methods. The duration of the study covers the period from 1 May to 10 August 2021. Research data; It consists of four parts: pre-test/post-test, end-of-day evaluations, observations and end-of-course feedback. For the pre-test and post-test, 25 multiple-choice questions prepared by the course's expert instructors were applied face-to-face, and the end-of-day evaluations and the feedback of the course were applied by creating a semi-structured online questionnaire. The data were loaded into the SPSS 25 package program, where validity/reliability and frequency calculations were made. In the findings, the efficiency rate of the pre-test and post-test was determined as 41%. As a result of the post-test applied at the end of the course, the average success rate of the course increased by 41% and became 88%. While 96% of the participants expressed their satisfaction about the course, 4% stated that the training period was insufficient. In the general evaluation at the end of the course; The highest value of positive statements is that they are satisfied with the course in general with 96%, they stated that the course provides gain to the participants with 90% and the service quality of the course is high with 82%. As a result, it was revealed that the course achieved its purpose, that the participants left the course in an informed manner and that they could transfer this information to the field. In this context, it is suggested that all projects, trainings and courses given in the field of ethnobotany should be carried out and supported more.en_US
dc.description.sponsorshipTÜBİTAK-BİDEB 2237Aen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMuammer Bahşien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTübitaken_US
dc.subjectBideb 2237Aen_US
dc.subjectEtnobotaniken_US
dc.subjectLisansüstü Öğrencilerien_US
dc.subjectYarı Yapılandırılmış Anketen_US
dc.subjectEthnobotanyen_US
dc.subjectPostgraduate Studentsen_US
dc.subjectSemi-Structured Questionnaireen_US
dc.titleLisansüstü araştırmacılara yönelik düzenlenen etnobotanik araştırma teknikleri kursunun değerlendirilmesi (Ayvalık örneği)en_US
dc.title.alternativeEvaluation of ethnobotanical research techniques course organized for graduate researchers (Ayvalık example)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Anatolian Education Researchen_US
dc.contributor.departmentFen Edebiyat Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4938-1161en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1624-2285en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.relation.tubitak"info:eu-repo/grantAgreement/TUBITAK/SOBAG/1129B372000652
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record