Turizm sektöründe destinasyon pazarlaması üzerine yeni bir yaklaşım
Özet
Çağımızda destinasyonlar turizm etkinliklerinin gerçekleştirilebildiği, turistik
açıdan oldukça önemli alanlardır. Bu çalışmanın amacı, destinasyon
pazarlaması konusunda yapılan alanyazın çalışmalarına yeni bir yaklaşım
önerisi getirmektir. Destinasyonların benzer turistik ürünlere sahip oldukları
düşünüldüğünde, bir destinasyonun pazarlanması titizlik gerektiren bir süreç
olarak ele alınabilir. Destinasyon pazarlaması ile ilgili yazında, destinasyonda
genellikle SWOT analizi yapılarak arz kaynaklarının incelendiği, ancak
destinasyona gelebilecek talebin arz kaynakları kadar dikkate alınmadığı
görülmektedir. Çalışmada; bundan sonra yapılacak olan destinasyon
pazarlaması çalışmalarında arz ile birlikte talebin de dikkate alınması gerektiği
vurgulanmıştır. Ayrıca destinasyonların daha verimli pazarlanabilmesi adına
yeni bir yaklaşım önerilmiştir. Bu çalışma nitel nitelikli bir araştırma olmakla
birlikte, ikincil veri kaynaklarından doküman incelemesi ve uzman
görüşünden yararlanılarak hazırlanmıştır. Destinations are very important places in terms of tourism where tourism
activities can be realized. The aim of the study is to propose a new approach to
literature studies on destination marketing. Considering that the destinations
have similar touristic products, marketing a destination is a process that
requires irritability. In the literature on destination marketing, it is seen that
supply sources are examined by using SWOT analysis in destination, but the
demand for destination is not taken into consideration as much as supply
sources. In the study, it is emphasized that demand and supply should be taken
into consideration in destination marketing studies. In addition, a new
approach has been proposed in order to market destinations more efficiently.
The study is a qualitative study and it has been prepared from the secondary
data sources by document review and expert opinion.