Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.contributor.authorBuzlukçu, Cemali
dc.contributor.authorOflaz, Musa
dc.contributor.authorSezen, Talha Sezen
dc.contributor.authorKöroğlu, Ahmet
dc.contributor.authorSarıoğlan, Mehmet
dc.contributor.authorKaraman, Sebahattin
dc.date.accessioned2025-02-17T06:05:00Z
dc.date.available2025-02-17T06:05:00Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn1301-5265 / 2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.492922
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16060
dc.description.abstractİtme Çekme Kuramı, birçok alanda araştırma konusu olmuş ve zaman içerisinde geliştirilmiştir. Kurama göre, hiçbir bağlam ve düzlemde mutlak itme ve mutlak çekme faktörü yoktur. İtme çekme faktörlerinin içeriğinin belirlenmesi birçok etkene bağlıdır. Turizm alanyazınında da genellikle bireylerin destinasyon tercihi üzerinde etki eden faktörlerin belirlenmesi amacıyla kullanılan bu kuram, itme faktörlerini, insanları seyahat etmeye yönlendiren sosyo-psikolojik güdüler, çekme faktörlerini ise, bir destinasyonda bulunan özellikler ile insanları seyahat etmeye çeken bir güç olarak tanımlamaktadır. Türkiye’de özellikle yerli turistler tarafından tercih edilen ve tatil ve dinlenme amacıyla sınırlı bir zaman diliminde kullanılmak üzere kiralanan veya satın alınan ikinci konutlar, turizm alanyazınında incelenmesi gereken bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı, ikinci konutların yoğunlukla görüldüğü Balıkesir ili Edremit ilçesinde ikinci konut sahibi olan bireylerin bu davranışlarının ardındaki itme ve çekme faktörlerini tespit etmektir. Bu doğrultuda yapılan araştırma sonucunda itici faktörler altında toplumsal etkileşim ve sağlık olmak üzere iki boyut tespit edilmiştir. Çekici faktörler altında ise doğal çekicilik, alışveriş imkânı, bölge değeri ve uygun ortam olmak üzere dört boyut ortaya çıktığı görülmektedir. Bu boyutlar ile katılımcıların demografik özellikleri ve bölgeye yönelik düşünceleri analiz edilmiştir. Ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda konuyla ilgili önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractPush and Pull Theory has been researched and developed in many fields until today. According to the theory, there is no absolute push and absolute pull factor in any context and plane. Determination of the content of the push pull factors depends on many factors. This theory, which is also used in the tourism literature to determine the factors affecting the choice of destination of the individuals, defines the pushing factors as socio-psychological motives that lead people to travel, and pull factors as a force that attracts people to travel with the characteristics found in a destination. Turkey, especially domestic tourists by the preferred and holiday and recreation purpose of second homes received rented or purchased to be used in a limited period of time, another subject to be examined different aspects of the tourism literature constitute. The aim of this study is to determine the push and pull factors behind the behaviors of the second house owners in the Edremit district of Balikesir, where the second houses are mostly seen. As a result of the research conducted in this direction, two dimensions, social interaction and health under driving factors, were determined. Under attractive factors, it is observed that there are four dimensions: natural attractiveness, shopping opportunity, region value and suitable environment. The demographic characteristics of the participants and their thoughts on the region were analyzed. Suggestions have been made on the subject in accordance with the results.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.isversionof10.31795/baunsobed.492922en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEdremiten_US
dc.subjectİkinci Konuten_US
dc.subjectİtme ve Çekme Faktörlerien_US
dc.subjectSecondary Homesen_US
dc.subjectPush and Pull Factorsen_US
dc.titleİkinci konut sahipliğinde itme ve çekme faktörleri: Edremit örneğien_US
dc.title.alternativePush and pull factors in secondary home ownership: Example of Edremiten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9169-9763en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6207-5735en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8132-1081en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8639-0107en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4343-1225en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0668-6707en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue40en_US
dc.identifier.startpage527en_US
dc.identifier.endpage549en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record