Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAsker, Erol
dc.contributor.authorAkçam, Mediha
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:08Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:08Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationAkçam, Mediha. İlköğretim fen bilgisi derslerinde yaratıcı etkinliklerin öğrencilerin tutum ve başarılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1612
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractDeneysel tasarımda gerçekleştirilen bu araştırmada yaratıcı etkinliklerle desteklenen Fen Bilgisi derslerinin İlköğretim 6. sınıf konularının öğretilmesinde öğrencilerin derse yönelik başarı düzeyleri ve tutumları üzerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2005-2006 Eğitim-Öğretim Yılı I. Dönemi'nde 16 haftalık bir sürede, Balıkesir İli İvrindi İlçesi bir belde ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Balıkesir ili Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarındaki 6.sınıf öğrencileri, çalışmanın örneklemini ise 2005-2006 Eğitim-Öğretim Yılı I. Dönemi'nde öğrenim gören altıncı sınıf öğrencilerinden sistematik yöntemle seçilen 72 (36 öğrenci deney grubu, 36 öğrenci kontrol grubu) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Fen Bilgisi Başarı Testi (FBT), öğrencilerin yaratıcılık düzeylerini belirlemek amacıyla Iraksak Hissetme Alıştırması (IHA) ve Fen Bilgisi dersine yönelik tutum belirlemek için Fen Bilgisine Yönelik Tutum Ölçeği (FTÖ) kullanılmıştır. Araştırmada dönem boyunca ders dışı etkinliği olarak deney grubundaki öğrencilerden hücre, iskelet sistemi, sindirim sistemi ve dolasım sistemi konularıyla ilgili yaratıcı etkinlikler (hikaye, masal, şiir, poster, resim, model v.s.) yapmaları istenmiştir. Uygulama sonunda hem deney grubuna hem de kontrol grubuna FBT ve FTÖ son-test olarak tekrar uygulanmıştır. Elde edilen veriler t-testi ve Pearson korelasyonu çıkarımsal istatistik teknikleriyle analiz edilmiştir. Ayrıca, deney grubu öğrencilerinin yaratıcı etkinliklere ilişkin görüşlerine de betimsel olarak yer verilmektedir. Elde edilen bulgular yaratıcı etkinliklerle desteklenen Fen Bilgisi derslerinin yapıldığı deney grubu öğrencilerinin toplam başarı ve tutum puanlarının kontrol grubu öğrencilerininkine göre daha yüksek ve anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği sonucunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractWith this research determination of the effects of teaching the subjects of 6th grade science lessons in primary school with creative activities on students' success and attitudes were aimed. The research was applied in a small town primary school in vrindi town in Balıkesir city for nearly sixteen weeks in the first term of the educational year of 2005-2006. 6 th Grade students of a public primary school constitute the population of the study. The sample of the study consists of 72 students (36 experimental group, 36 control group) which were chosen systematically in the first term of the educational year of 2005-2006. In this research as data collection instruments Science Achievement Test (SAT) and in order to determine the creativity of the students Divergent Feeling Exercise (DFE) were used. In the beginning of the study SAT was administered as the pre-test. In the research the students in the experimental group were asked to do creative activities (stories, fairy tales, poems, posters, pictures, models, etc.) about the subjects Cell, Skeleton, Digestion and Circulation systems. After the completion of the creative activities the achievement test was re-administered to both the experimental and control groups as the post-test. Possessed data were analysed by the t-test and Pearson correlation statistical techniques. Moreover, the opinions of the experimental group were given in the research descriptively. From the data obtained; SAT scores and attitude levels of the experimental group which had done creative activities found to be statistically significantly higher than that of control group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Öğretimi
dc.subjectYaratıcı Etkinlikler
dc.subjectHücre
dc.subjectİskelet Sistemi
dc.subjectSindirim Sistemi
dc.subjectDolaşım Sistemi
dc.subjectScience Education
dc.subjectCreative Activities
dc.subjectCell
dc.subjectSkeleton System
dc.subjectDigestion System
dc.subjectCirculatory System
dc.titleİlköğretim fen bilgisi derslerinde yaratıcı etkinliklerin öğrencilerin tutum ve başarılarına etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of creative activities on students' attitudes and achievements in primary school science coursesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster