Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Semahat Banu
dc.contributor.authorAvcıkurt, Cevdet
dc.date.accessioned2025-02-27T10:34:37Z
dc.date.available2025-02-27T10:34:37Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16185
dc.description.abstractEmek yoğun bir sektör olan turizm sektöründe, iletişim becerileri çok önemlidir. Bu araştırmanın amacı, lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin iletişim becerilerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Balıkesir Üniversitesi Turizm Fakültesi (BTİOYO) öğrencilerine anket uygulanmıştır. Örnekleme 244 erkek 221 kız öğrenci katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında Ersanlı ve Balcı (1998) tarafından geliştirilen “İletişim Becerileri Envanteri” kullanılmıştır. Demografik değişkenlere ilişkin verilerin yorumlanmasında frekans ve yüzde analizinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü varyans analizi, Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin iletişim becerisi algılarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin iletişim becerilerinde cinsiyet, yaş, okudukları bölümü isteyerek tercih etme durumu, ailelerinin tutumu, geldikleri yer değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Öğrencilerin mezun olduğu lise, akademik ortalama ve okudukları sınıfa göre iletişim becerilerinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir.en_US
dc.description.abstractCommunication skills are very important in tourism which is a labour-intensive sector. The purpose of this study is to determine and examine the communication skills of undergraduate students studying in the field of tourism in terms of some variables. For this purpose, a questionnaire was applied to students of faculty of tourism at Balıkesir University. 244 male 221 female students participated in the sampling. “Communication Skills Inventory” developed by Ersanlı ve Balcı (1998) was used in the collection of the data. Frequency and percentage analysis were utilized in the interpretation of data on demographic variables. T-test, one-way analysis of variance and Pearson correlation analysis were used in analyzing the data. As a result, it was determined that the perception of communication skills of the students is high. In addition, at the students' communication skills, significant differences were identified in terms of variables such asgender, age, preferences for the department willingly, the attitude of their families and their places of origin. Significant differences were not observed in their communication skills according to their grades,academic average and the high schools they graduated from.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAdra Yayıncılıken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim Becerilerien_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectİletişim Becerileri Envanterien_US
dc.subjectCommunication Skillsen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectCommunication Skills Inventoryen_US
dc.subjectBalıkesir Universityen_US
dc.subjectFaculty of Tourism (BTİOYO) Studentsen_US
dc.subjectBalıkesir Üniversitesien_US
dc.subjectTurizm Fakültesi (BTİOYO) Öğrencilerien_US
dc.titleLisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin iletişim becerilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of communication skills of undergraduate students studying ın the field of tourismen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal2nd International Congress of Tourism and Management Researches, Proceeding Book, Sakarya Üniversitesi Yayınevien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9937-6555en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9169-9763en_US
dc.identifier.startpage144en_US
dc.identifier.endpage164en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster