Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGür, Hülya
dc.contributor.authorSaraç, Nur Emine
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:08Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:08Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007en
dc.identifier.citationSaraç, Nur Emine. İlköğretim ve ortaöğretim matematik bölümü öğretmen adaylarının çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematik ile öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1620
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractÇoklu zeka kuramı sınıf uygulamaları konusunda pek çok çalışma yapılmaktadır. Ancak öğretmenlerin sınıf ortamına, hedeflere ve topluma bakarak seçebilecekleri uygun yöntemlerin belirtilmemiş olması öğretmen ve öğretmen adaylarında bazı sıkıntılara yol açmaktadır. Araştırmada sorunlarla karşılaşan ve karşılaşabilecek olan öğretmen adaylarının matematik öğretiminde çoklu zeka kullanılmasına ilişkin tutumları incelenmiştir. Matematik öğretmen adaylarının kendi zeka alanlarını keşfetmelerine, matematik tutumlarını, öğretmenlik yeterliliklerini ve kendilerini daha iyi tanımalarına yardımcı olmak amaçlanmıştır. Araştırma ile ilgili etkinlikler ve ölçme araçları 2005-2006 öğretim yılı güz döneminde Balıkesir Necatibey Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören ilköğretim matematik (Nilk=146) ve ortaöğretim matematik (Nofma=52) öğretmenliği bölümü son sınıf öğretmen adayları ile yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak; kişisel bilgi formu, öğretmenlik tutumları ölçeği, çoklu zeka envanteri ve matematik tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 12.0 paket programı ile t-testi ve One Way Anova testi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretmenlik ve matematik tutumlarının olumlu ve orta değerin üzerinde olduğu görülmüştür. Çoklu zeka envanterlerinde ise mantıksal zeka envanterinin, diğer envanterlerden yüksek olduğu göze çarpmaktadır.en_US
dc.description.abstractA lot of studies are being conducted about the classroom application of the multiple intelligence theory. However, appropriate methods that the teachers could be chosen by examining the classroom, goals and society hadn?t been completely defined, so that causes some difficulties for teachers and teacher candidates. In the study the manners of the teacher candidates related to the using of the multiple intelligences in mathematic educations that have faced or will be able to face the problems have been examined. It has been aimed at to help the teacher candidates to find out their own intelligence areas and to know well their mathematical attitudes, teaching adequacies and themselves. The activities and the measurement instruments related to the study has been made with the students that have education in Balıkesir Necatibey Education Faculty from the elementary school mathematics teacher candidates (N = 146) and secondary school mathematics teacher candidates (N = 52) in 2006-2007 fall term. As the data collector instrument; personal information form, teacher attitudes scale, multiple intelligences inventory and mathematics attitude scale have been applied. The data obtained from the research have been analyzed by using the t-test and One Way Anova test analysis at SPSS 12.0 pocket programme. As a result the research that has been done, the mathematics and being teacher attitudes of the teacher candidates that are having education in the education faculty are positive and higher than the mean value. At the multiple intelligence inventories, it is conspicuous, that logical inventory is higher than the other inventoriesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇoklu Zeka
dc.subjectÖğretmenlik Tutumları
dc.subjectMatematik Tutumları
dc.subjectMultiple Intelligence
dc.subjectTeacher Attitudes
dc.subjectMathematics Attitudes
dc.titleİlköğretim ve ortaöğretim matematik bölümü öğretmen adaylarının çoklu zeka alanlarının belirlenmesi ve matematik ile öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the fields of multiple intelligence of primary and secondary school mathematics teacher candidates and examining their attitudes towards mathematics and the profession of teachingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster