dc.contributor.advisor | Türnüklü, Elif | |
dc.contributor.advisor | Gür, Hülya | |
dc.contributor.author | Savuran, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T13:38:08Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T13:38:08Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007 | en |
dc.identifier.citation | Savuran, Duygu. İlköğretim yedinci sınıflarda proje tabanlı matematik öğreniminin matematik başarısına tutuma ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1621 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Yapılan araştırmada, Proje Tabanlı Öğrenme Modelinin ilköğretim yedinci sınıf matematik dersinde kullanımının, öğrenme sürecine etkisi araştırıldı. Çalışma; 2005–2006 eğitim-öğretim yılında, İzmir ilinin Beydağ ilçesindeki Atatürk Yatılı İlköğretim Bölge Okulunda, deney grubu olarak seçilen 7/B ve kontrol grubu olarak seçilen 7/A sınıflarında gerçekleştirildi. Çalışmanın gerçekleştirilmesinde; Denkleştirme Testi, Denklemler ve Doğru Grafikleri Bilgi Ölçeği ve Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği geliştirilerek istatistiksel analizleri yapıldı. Matematik konularının öğretiminde çalışma yapraklarından, materyallerden,
çeşitli araştırmalardan, matematiksel oyun ve aktivitelerden yararlanıldı. Kontrol ve deney grupları arasındaki başarı farklılıkları bilgi ölçme araçları ile karşılaştırıldı. Deney grubundaki öğrencilerin başarılarını belirlemede, çalışma yaprakları, proje
ödevleri, sınıf içi çalışmalar, portfolyolar ve matematik günlükleri etkili oldu. Çalışma sonunda öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarındaki değişim incelendi.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeline göre hazırlanan matematik ders planları çerçevesinde gerçekleştirilen öğrenme sürecinde; Denklemler ve Doğru Grafikleri
ünitesinde kontrol ve deney grubundaki öğrencilerin matematik başarıları karşılaştırılmıştır. Deney grubundaki öğrencilerin başarı ortalamalarının daha yüksek olduğu gözlemlenmiş, ancak bu fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır, fakat
daha sonra tekrar uygulanan son test (kalıcılık testi) sonucunda kontrol ve deney grubundaki öğrencilerin matematik başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Sonuçlar doğrultusunda öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the effect of the application of Project Based Learning in seventh grade upon the learning process is investigated. The study was carried out in Beydag Atatürk Boarding School in zmir in 2005-2006 by taking 7/B as experimental group and 7/A as control group. During the realization of this study a Math Attitude Scale, Equations and Line Graphics Success Scale were developed and statistical analysis of them were done. Worksheets, various materials, different researches, mathematical games and activities were made use of in teaching Mathematics subjects. The difference between the success of the experimental and control group was compared by means of data measurement devices and worksheets. In order to determine the success of the students in the experimental group, worksheets, project assignments, studies, portfolios and daily Maths reports were used. At the end of this study the results were studied in order to determine whether there has been any change or not in the attitudes of the students towards Maths. During the application of this study, the aim was to compare the success of the experimental and control group on Maths concerning the units of Equations and Live Graphics. For this purpose a learning process was designed by making use of Maths lesson plans based on Project Based Learning Model. The findings showed that the avarege success of the students of the experimental group was higher but this difference was not evaluated as meaningful statistically. However according to the results of a post-test apllied to the students, a significant difference was observed in Mathematics achievement in favour of the experimental group. Also, it is observed that the students in the experimental group had much more positive opinions and attitudes towards Maths than that of the control group. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Geleneksel Öğrenme Modeli | en_US |
dc.subject | Aktif Öğrenme | en_US |
dc.subject | Proje Tabanlı Öğrenme Modeli | en_US |
dc.subject | Matematik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Tradional Teaching Method | en_US |
dc.subject | Active Learning | en_US |
dc.subject | Project Based Learning Method | en_US |
dc.subject | Mathematics Education | en_US |
dc.title | İlköğretim yedinci sınıflarda proje tabanlı öğrenme modelinin matematik başarısına tutuma ve kalıcılığa etkisi | en_US |
dc.title.alternative | An effect of project based learning model on the success attitude permanence of teaching seventh grade mathematics | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |