Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.contributor.authorŞentürk, Kevser
dc.date.accessioned2025-03-07T09:54:46Z
dc.date.available2025-03-07T09:54:46Z
dc.date.issued2025en_US
dc.date.submitted2025
dc.identifier.citationŞentürk, Kevser. DNA ve genetik kod ünitesinde dijital öyküler ile desteklenmiş sorgulamaya dayalı öğrenmenin 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, yaratıcılıklarına ve bilimsel sorgulama becerilerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2025.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16303
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, DNA ve Genetik Kod ünitesinde dijital öyküler ile desteklenmiş sorgulamaya dayalı öğrenmenin 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, bilimsel yaratıcılıklarına ve bilimsel sorgulama becerilerine etkisini incelemektir. Çalışmada öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2023-2024 eğitim öğretim yılında Balıkesir il merkezinde bir devlet okulunda 8. sınıfta öğrenim görmekte olan 26‟sı kontrol grubu, 25‟i deney grubu olmak üzere 51 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda dijital öykülerle desteklenmiş sorgulamaya dayalı öğrenme etkinlikleri ile öğretim yapılırken, kontrol grubunda MEB öğretim programı çerçevesinde bir öğretim yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak DNA ve Genetik Kod Başarı Testi, Bilimsel Yaratıcılık Testi ve Bilimsel Sorgulama Becerileri Testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 27.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler normal dağılım sağladığı için, ayrı grupları karşılaştırmada ilişkisiz örneklem t-testinden, grupların kendi içlerinde karşılaştırılmalarında ise ilişkili örneklem t-testinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonunda verilerden elde edilen bulgulara gore dijital öyküler ile desteklenen sorgulamaya dayalı öğrenme etkinliklerinin, öğrencilerin akademik başarılarını, yaratıcılıklarını ve bilimsel sorgulama becerilerini artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca kontrol ve deney grubunda yer alan öğrencilerin başarı testi, bilimsel yaratıcılık testi ve bilimsel sorgulama becerileri testi sontest puanları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık olduğu gözlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda araştırmacılara bazı önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of inquiry-based learning supported by digital stories in the DNA and Genetic Code unit on the academic achievement, scientific creativity, and scientific inquiry skills of 8th grade students. A quasi-experimental design with a pretest-posttest control group was used in the study. The study was conducted with 51 students, 26 of whom were in the control group and 25 of whom were in the experimental group, studying in the 8th grade at a public school in the city center of Balıkesir in the 2023-2024 academic year. While instruction was provided with inquiry based learning activities supported by digital stories in the experimental group, instruction was provided within the framework of the MEB curriculum in the control group. DNA and Genetic Code Achievement Test, Scientific Creativity Test, and Scientific Inquiry Skills Test were used as data collection tools. The obtained data were analyzed using the SPSS 27.0 package program. Since the data provided normal distribution, independent sample t test was used to compare separate groups, and related sample t-test was used to compare groups within themselves. According to the findings obtained from the data at the end of the study, it was concluded that inquiry-based learning activities supported by digital stories increased the academic success, creativity and scientific inquiry skills of the students. In addition, it was observed that there was a significant difference in favor of the experimental group between the achievement test, scientific creativity test and scientific inquiry skills test posttest scores of the students in the control and experimental groups. In line with these results, some suggestions were made to the researchers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDNA ve Genetik Koden_US
dc.subjectDijital Öyküen_US
dc.subjectSorgulamaya Dayalı Öğrenmeen_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectDNA and Genetic Codeen_US
dc.subjectDigital Storyen_US
dc.subjectInquiry-Based Learningen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.titleDNA ve genetik kod ünitesinde dijital öyküler ile desteklenmiş sorgulamaya dayalı öğrenmenin 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, yaratıcılıklarına ve bilimsel sorgulama becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of inquiry-based learning supported by digital stories on 8th grade students' academic achievement, creativity and scientific inquiry skills in DNA and genetic code uniten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster