Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, Serap Öz
dc.contributor.advisorPekdağ, Bülent
dc.contributor.authorAvcı, Rabia İnan
dc.date.accessioned2025-03-10T07:26:40Z
dc.date.available2025-03-10T07:26:40Z
dc.date.issued2025en_US
dc.date.submitted2025
dc.identifier.citationAvcı, Rabia İnan. Biyoçeşitlilik çerçevesinde doğa tarihi ve derin zamanın öğretimine yönelik etkileşimli bir aracın geliştirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2025.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16328
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractDoğa tarihi; astronomi, jeoloji, arkeoloji, paleontoloji, biyoloji, ekoloji, etoloji, zooloji, coğrafya, sistematik, genetik gibi birçok bilimi içinde bulunduran, Dünya’nın abiyotik ve biyotik unsurlarını kapsayan, bu unsurlar arasındaki ilişkileri ve bu unsurların nasıl evrimleştiğini anlamak için karşılaştırmalı ve tanımlayıcı yöntemler kullanan saha araştırmasına dayalı bir bilim olup doğayı anlama öyküsüdür. Doğadaki canlı çeşitliliğindeki değişimleri anlamak için öncelikle derin zamanın algılanması gerekir. Yerkürenin ve biyolojik çeşitliliğin öneminin algılanması geçen derin zaman anlaşılamadığında zorlaşmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada biyoçeşitlilik kavramının öğretilmesi, canlı çeşitliliğindeki değişimler ve nesli tükenmiş canlıları bir zaman şeridi üzerinden anlatmak amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik öğretim aracının geliştirilmesinde ADDİE öğretim tasarımı modeli baz alınarak Google slaytlar programı ile etkileşimli bir "DTÖA, biyoçeşitlilik öğretiminde derin zamanın algılanmasında anahtar bir rol oynayan önemli bir araçtır." (DTÖA) geliştirilmiştir. Geliştirilen öğretim aracı bir zaman şeridi üzerinde yer alan olayları ifade eden etkileşimli görsel ve metinlerden oluşmaktadır. Öğretim aracı hem ders esnasında hem de ders sonrasında kullanılabilen, internetin olduğu durumlarda herhangi bir uygulayıcıya ihtiyaç duyulmadan bireysel öğrenmeyi destekleyen, kolay ulaşılabilir bir araçtır. Bu DTÖA, biyoçeşitliliğin öğretiminde anahtar olan derin zamanın algılanmasını önemli ölçüde sağlamaktadır.en_US
dc.description.abstractNatural history; It is a science based on field research that includes many sciences such as astronomy, geology, archeology, paleontology, biology, ecology, ethology, zoology, geography, systematics, genetics, covers the abiotic and biotic elements of the Earth, and uses comparative and descriptive methods to understand the relationships between these elements and how these elements evolved, and is the story of understanding nature. In order to understand the changes in the diversity of life in nature, deep time must first be perceived. Perceiving the importance of the Earth and biological diversity becomes difficult when the deep time that has passed cannot be understood. Therefore, this study aims to teach the concept of biodiversity, to explain the changes in the diversity of life and extinct creatures on a timeline. In the development of the teaching tool for this purpose, an interactive "DTÖA is an important tool that plays a key role in the perception of deep time in biodiversity teaching." (DTÖA) was developed with the Google Slides program, based on the ADDIE teaching design model. The teaching tool developed consists of interactive visuals and texts expressing the events taking place on a timeline. The teaching tool is an easily accessible tool that can be used both during and after the lesson, and supports individual learning without the need for any practitioner when there is internet. This WTÖA significantly provides the perception of deep time, which is key in teaching biodiversity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğa Tarihien_US
dc.subjectBiyoçeşitliliken_US
dc.subjectDerin Zaman Algısıen_US
dc.subjectADDİEen_US
dc.subjectNatural Historyen_US
dc.subjectBiodiversityen_US
dc.subjectDeep Time Perceptionen_US
dc.titleBiyoçeşitlilik çerçevesinde doğa tarihi ve derin zamanın öğretimine yönelik etkileşimli bir aracın geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of a tool for teaching natural history and deep time within the framework of biodiversityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster