Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTanrısever, Taner
dc.contributor.authorAkçakaya, Veli
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:09Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:09Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006en
dc.identifier.citationAkçakaya, Veli. Eğitimciler için yeni bir web aracı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1638
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGelişen bilgisayar ve internet teknolojileri hayatın her alanını olduğu gibi eğitimi de etkilemektedir. Eğitimin vazgeçilmez öğesi olan eğitimcilerin de bu gelişmelere uyum sağlaması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda eğitimciler, web teknolojilerini kullanarak okuldaki eğitim - öğretim faaliyetlerini çok daha verimli hale dönüştürme şansına sahip olmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı eğitimcilerin web sayfa tasarımındaki temel ihtiyaçlarını karşılayacak bir aracın geliştirilmesidir. Bu araç içerisinde kullanılan grafikler Adobe Photoshop, web sayfalarının görsel tasarımı Macromedia Dreamweaver ve kaynak kod yazımı da Quanta Plus uygulaması ile gerçekleştirilmiştir. Geliştirilen web aracını eğitimcilerin kullanmaları sağlanmıştır. Web aracını kullanan eğitimcilerin görüşlerinin alınabilmesi için geliştirilen 20 maddelik Likert tipi anket uygulanmıştır. Web aracını kullanan ve anketi cevaplandıran 35 eğitimciden alınan dönütler çerçevesinde anket istatistiksel yöntemlerle değerlendirilmiş ve geliştirilen web aracının ortaya çıkan eksikleri giderilmiştir. Sonuç olarak, eksikleri olmasına rağmen genel anlamda kullanılabilir bir araç olduğu görüşü elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe development of computer and Internet Technologies affects education as it is in all parts of the life. It comes into existence that educators who are essential part of the education systems have to adopt these developments Thus; educators may have an opportunity to transform information more efficiently by using web technologies. The aim of this research is to develop a tool that meets educators' basic needs in web page design. The graphics of the tool was designed using Adobe Photoshop whereas for page design Macromedia Dreamweaver was used and the source code was written in Quanta Plus software. A 20 item Likert type questionnaire was administered to the educators who used the web tool in order to get their ideas. The data were collected from 35 educators who used and filled the questionnaire and analyzed statistically. The shortcomings of the web tool were removed according to the feedback received from the educators. As a consequence of collected opinions, it is decided that the web tool will have a contribution to the education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİçerik Yönetim Sistemleri
dc.subjectEğitim Yönetim Sistemleri
dc.subjectWeb Tasarım Aracı
dc.subjectUzaktan Eğitim
dc.subjectContent Management System
dc.subjectLearning Management System
dc.subjectWeb Design Tool
dc.subjectDistance Education
dc.titleEğitimciler için yeni bir web aracıen_US
dc.title.alternativeNew web tool for lecturersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster