Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAymankuy, Yusuf
dc.contributor.authorSoydaş, M. Emin
dc.contributor.authorSaçlı, Çağrı
dc.date.accessioned2025-03-19T07:33:37Z
dc.date.available2025-03-19T07:33:37Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.issn1303-5134
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16412
dc.descriptionAymankuy, Yusuf (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractGünümüzde internet teknolojisindeki gelişmeler doğrultusunda bilgi küresel anlamda oldukça hızlı bir şekilde ve çok fazla kişiye ulaşabilmektedir. Bilginin hızlı ve aktif bir şekilde paylaşılmasında önemli paya sahip olan sosyal medya, günümüzde turizm hareketlerini ve turistlerin tatil kararlarını da etkileyen önemli faktörlerden biridir. Sosyal medya kullanıcısı katılımcıların tatilleri ile ilgili olarak tatil yeri, seyahat acentesi ve konaklama işletmesi seçim sürecindeki kararlarında sosyal medyanın etkisini belirlemek amacıyla Selçuk ve Pamukkale Üniversitelerinde görev yapan akademik personele yönelik bir anket uygulaması yapılmıştır. 181 katılımcı ile yapılan çalışmanın sonuçlarına göre, sosyal medyanın, kişilerin (turistlerin) tatil yeri, seyahat acentesi ve konaklama işletmesi seçimleri ile ilgili kararlarını etkilediği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn parallel with the developments in internet technology, today information can reach fast and to many people in global sense. Social media which has an important role in fast and active share of information is also one of the most important factors which influence today’s touristic movements and holiday decisions of tourists. A survey study was done with academic staff serving at Selçuk and Pamukkale Universities in order to determine the effect of social media on the decision process of social media users about holiday resort, travel agency and accommodation facility. According to the results of study which was carried out 181 participants, it was determined that social media influence decisions of people (tourists) about holiday resort, travel agency and accommodation facility.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTatil Kararıen_US
dc.subjectTuristen_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectHoliday Decisionen_US
dc.subjectTouristen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.titleSosyal medya kullanımının turistlerin tatil kararlarına etkisi: Akademik personel üzerinde bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe effect of social media utilization on holiday decisions of tourists: A study on academic staffen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası İnsan Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7332-3271en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage376en_US
dc.identifier.endpage397en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster