dc.contributor.advisor | Demirci, Neşet | |
dc.contributor.author | Yavuz, Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T13:38:09Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T13:38:09Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007 | en |
dc.identifier.citation | Yavuz, Gülşah. Yapılandırmacılığa dayalı öğretimin ilköğretim 7. sınıf sıvıların kaldırma kuvveti konusunda öğrencilerin başarılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1641 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, sıvıların kaldırma kuvveti konusunun Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına göre öğretimi sonucunda ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin Fen Bilgisi dersindeki bu konuya ait başarıları üzerindeki etkilerini inceleyip, geleneksel öğretim yöntemi ile karşılaştırmaktır. Bu araştırma, Balıkesir merkez ve Kepsut ilçesinden toplam 4 devlet
okulunda, 229 ilköğretim yedinci sınıf öğrencisiyle 2005/2006 öğretim yılı bahar sömestrinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kontrol gruplu ön test-son test yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Deney gruplarında yapılandırmacı öğretim yöntemine uygun olarak hazırlanmış ders planları ile, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemine uygun olarak dersler işlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarına Sıvıların Kaldırma Kuvveti Kavram Testi ve Fen Bilgisi Tutum ölçeği ön test-son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca, deney grubuna öğretim sonrası yapısalcı
sınıf ortamı ölçeği ile öğrencilerin kendi öğrenmelerini değerlendirme ölçeği uygulanmıştır. Testlerden elde edilen veriler betimleme istatistikleri ve tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilip değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, Yapılandırmacı öğretim yöntemine uygun öğrenim gören öğrencilerin geleneksel öğretim yöntemine göre Sıvıların Kaldırma Kuvveti konusunda istatistiksel olarak daha başarılı oldukları bulunmuştur. Ayrıca, yapılandırmacı öğretim yöntemine göre öğretim gören öğrencilerin fen bilgisi dersine karşı olan tutumlarına ait ortalama puanları diğer gruba oranla daha pozitif çıkmasına rağmen, bu fark gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bulunamamıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine an effect of Constructive Teaching Approach on seventh grade primary school student's science achievement on the subject of Buoyancy Force and compare this result to traditional teaching method. This study was conducted in four different primary public schools with 229 seventh grade students from the city of Balıkesir and district of Kepsut in the spring semester of 2005/2006 educational years. Pretest - posttest control group qusiexperimental design was used in the study. Students in experimental groups were exposed to the Constructive Teaching methods. In control groups, traditional teaching method was used. Buoyancy Force Concept test and Science Attitude Survey were administered as pretest to both experimental and control groups. After the treatment, all students were post-tested with the same tests used in the pretest. In addition to this, constructivist class environments survey and students assessment of their own learning survey were administered to only experimental groups. The data obtain in the study were analyzed using by analyses of variance (ANOVA) methods and descriptive statistics. According to analyzed results, it is concluded that Constructive Teaching Approach was more effective than traditional teaching method with respect to Buoyancy Force Concept Test percent scores. In addition to this result, it is found out that the constructivist teaching approach helped students getting more positive attitudes toward science course when compare to traditional groups; however, this difference was not statistically significant. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı | en_US |
dc.subject | Fen Bilgisi | en_US |
dc.subject | Sıvıların Kaldırma Kuvveti | en_US |
dc.subject | 7.Sınıf İlköğretim Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Constructivist Teaching | en_US |
dc.subject | Science Education | en_US |
dc.subject | Buoyancy Force | en_US |
dc.subject | Seventh Grade Primary School Students | en_US |
dc.title | Yapılandırmacılığa dayalı öğretimin ilköğretim 7.sınıf sıvıların kaldırma kuvveti konusunda öğrencilerin başarısına etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of constructive teaching approach on seventh grade primary school students' science achievement in the subject of buoyancy force | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |