dc.contributor.author | Polat, Eray | |
dc.contributor.author | Diken, Buşra | |
dc.contributor.author | Kılıç, Sultan Nazmiye | |
dc.date.accessioned | 2025-03-20T11:47:13Z | |
dc.date.available | 2025-03-20T11:47:13Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-4796 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/16440 | |
dc.description | Diken, Büşra (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | aas | en_US |
dc.description.abstract | Müşteri tatmini ve müşteri sadakatinin öncülü konumunda
olan algılanan değer, ürünlerin kalitesinden etkilenmektedir. Bu
çalışma ile Uluslararası Mesir Macunu Festivali özelinde bahse konu
değişkenler arasındaki ilişkileri ortaya koyabilmek ve festival
katılımcılarının festival kalitesi, festivalden algıladıkları değer,
festivalden tatmin olma düzeyleri ve festivale yönelik sadakat
düzeylerini tespit edebilmek amaçlanmaktadır. Bu kapsamda yüz
yüze anket yöntemiyle 361 festival katılımcısından veri toplanmıştır.
Toplanan veriler yapısal eşitlik modellemesi yöntemiyle analiz
edilmiştir. Yapısal eşitlik modeli sonuçları, festival kalitesi alt
boyutlarının (bilgilendirme hizmetleri ve festival programı, yiyecek,
kolaylaştırıcı hizmetler) algılanan değeri pozitif ve anlamlı şekilde
etkilediği ve benzer ilişkinin algılanan değer, festival tatmini, festival
sadakati arasında da gerçekleştiğine işaret etmektedir. Ayrıca festival
kalitesi ile ilgili memnuniyet düzeyi en fazla yiyecek (mesir macunu)
konusunda gerçekleşirken, en az memnuniyet düzeyi ise araç park
alanları, umumi tuvaletler, dinlenme ve festival alanlarının
yeterliği/büyüklüğü gibi konular ekseninde ele alınan kolaylaştırıcı
hizmetler konusunda yaşanmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | An antecedent of customer satisfaction and customer loyalty,
perceived value is affected by product quality. The purpose of this
study is to investigate the relationships between these variables in the specific context of International Mesir Paste Festival, and to
identify festival visitors’ perceptions of festival quality, festival value,
festival satisfaction and festival loyalty. To that end, data was
collected from 361 festival visitors through face to face survey
method. The collected data were analyzed by structural equation
modelling. Findings reveal that festival quality subscales (informing
services and festival program, food, facilities) positively and
significantly affect perceived value, and similar relationships are also
observed between perceived value, festival satisfaction and festival
loyalty. The findings also show that visitors’ festival quality
perceptions are highest with regard to food (Mesir paste) whereas
they are least satisfied with facilities, i.e. parking lots, public toilets,
the size of the festival and resting areas. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uluslararası Mesir Macunu Festivali | en_US |
dc.subject | Festival Kalitesi | en_US |
dc.subject | Algılanan Değer | en_US |
dc.subject | Festival Tatmini | en_US |
dc.subject | Festival Sadakati | en_US |
dc.subject | International Mesir Paste Festival | en_US |
dc.subject | Festival Quality | en_US |
dc.subject | Perceived Value | en_US |
dc.subject | Festival Satisfaction | en_US |
dc.subject | Festival Loyalty | en_US |
dc.title | Festival kalitesi, algılanan değer, festival tatmini ve festival sadakati arasındaki ilişkilerin tespiti üzerine bir araştırma: Uluslararası Manisa Mesir Macunu Festivali örneği | en_US |
dc.title.alternative | A research on the relationship between festival quality, perceived value, festival satisfaction and festival loyalty: the case of Manisa International Mesir Paste Festival | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 23 | en_US |
dc.identifier.endpage | 44 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrenci | en_US |