Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğdubay, Murat
dc.contributor.authorGörücü, Onur
dc.date.accessioned2025-03-21T07:04:24Z
dc.date.available2025-03-21T07:04:24Z
dc.date.issued2025en_US
dc.date.submitted2025
dc.identifier.citationGörücü, Onur. Metaverse kavramına turizm değer zinciri kapsamında fenomenolojik bir bakış. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2025.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16444
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu tez çalışması gelişen teknoloji ile birlikte hızla gelişmekte olan metaverse’ün turizm değer zinciri üzerindeki etkilerini turizm değer zinciri paydaşları üzerinden fenomenolojik bir yaklaşım ile incelemektedir. Metaverse fiziksel ve dijital dünyaların sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik, giyilebilir teknolojiler ve blok zincir teknolojileri gibi teknolojilerin kullanımı oluşturulan üç boyutlu sanal bir evrendir. Bu evren içerisinde bulunan kullanıcılar etkileşimlerini avatar adı verilen karakterler aracılığıyla gerçekleştirdikleri bilinmektedir. Çalışma bu teknolojinin turizm değer zinciri paydaşlarının ilgili teknolojiyi denemeleri akabinde gerçekleştirilen yapılandırılmamış görüşmelerle ve fenomenolojik bir yaklaşımla gerçekleştirilmiştir. Fenomenoloji kişilerin fenomenlerle olan deneyimlerinin, bilinç ve algılarının derinlemesine incelenmesi ile ilgilenen felsefi bir yöntemdir. Çalışmanın amacı metaverse teknolojisinin turizm sektörü içerisinde kullanılmasının turizm değer zinciri paydaşları özelinde etkisinin anlaşılması olarak açıklanmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda katılımcılarla gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerin çıktıları fenomenolojik yaklaşım ile incelenmiş, temalara ayrılmış ve oluşturulan temalar doğrultusunda açıklanmıştır. Çalışmanın sonucu olarak turizm değer zinciri paydaşlarının hali hazırda metaverse kavramlarına yönelik görüşlerinin kısıtlı olduğu ancak metaverse deneyimleri doğrultusunda öznel alanlarına almada ve turizm alanında kullanımda alan tanınması gerektiği çıkarımını ortaya koymuşlardır.en_US
dc.description.abstractThis thesis study examines the effects of the metaverse, which is rapidly developing with the developing technology, on the tourism value chain through a phenomenological approach through tourism value chain stakeholders. The metaverse is a three-dimensional virtual universe created by the use of technologies such as virtual reality, augmented reality, wearable technologies and blockchain technologies of physical and digital worlds. It is known that users in this universe carry out their interactions through characters called avatars. The study was carried out with unstructured interviews conducted after the tourism value chain stakeholders of this technology tried the relevant technology and with a phenomenological approach. Phenomenology is a philosophical method that deals with the in-depth examination of people's experiences, consciousness and perceptions with phenomena. The aim of the study is explained as understanding the effect of the use of metaverse technology in the tourism sector on tourism value chain stakeholders. In line with the purpose of the study, the outputs of the semi-structured interviews conducted with the participants were examined with a phenomenological approach, divided into themes and explained in line with the created themes. As a result of the study, it was concluded that tourism value chain stakeholders currently have limited views on metaverse concepts, but they should be given space to include them in their subjective fields and use them in the tourism field in line with their metaverse experiences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetaverseen_US
dc.subjectSanalen_US
dc.subjectDijitalen_US
dc.subjectBlok Zinciren_US
dc.subjectTurizm Değer Zincirien_US
dc.subjectVirtualen_US
dc.subjectDigitalen_US
dc.subjectBlockchainen_US
dc.subjectTourism Value Chainen_US
dc.titleMetaverse kavramına turizm değer zinciri kapsamında fenomenolojik bir bakışen_US
dc.title.alternativeA phenomenological view of the concept of metaverse within the scope of tourism value chainen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster