Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇetin, Seydi Ahmet
dc.contributor.authorŞahin, Bayram
dc.date.accessioned2025-03-21T07:40:23Z
dc.date.available2025-03-21T07:40:23Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21325/jotags.2018.317
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16453
dc.descriptionŞahin, Bayram (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada otel mutfaklarında çalışan aşçıların kişilik özellikleri ile inovasyon algısı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak beş faktör kişilik özellikleri ve bireysel inovasyon anket formları kullanılmıştır. Araştırma evrenini, Bursa’daki dört ve beş yıldızlı otellerde çalışan aşçılar (n=220) oluşturmaktadır. Ölçüm sonuçlarının çoğunlukla orta düzeyde güvenirliğe ve geçerliğe sahip olduğu görülmüştür. Teorik olarak ileri sürülen modeldeki hipotezler korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi kullanılarak test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre aşçıların beş faktör kişilik özelliklerinin bireysel inovasyon algısı üzerinde etkisinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur. Ayrıca; deneyime açıklık alt boyutu ile bireysel inovasyon alt boyutlarından olumlu bireysel inovasyon algısı ve olumsuz bireysel inovasyon algısı arasında anlamlı ilişkiler olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relationship between the personality traits of the chefs working in the kitchens and the perception of innovation was examined. Five factor personality traits and individual innovation questionnaire forms were used as data collection tools. The research universe consists of chefs working in four and five star hotels in Bursa. The results of the measurement have been found to have moderate reliability and validity. The hypotheses in theoretically proposed model were tested using correlation analysis and multiple regression analysis. According to the results of the study, it was found that the effects of five factor personality traits of the cooks on the perception of individual innovation were statistically significant. Also; significant correlations were found between openness to experience subdimension and positive individual innovation perception and negative individual innovation perception from individual innovation sub-dimensions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherThe Publication Manual of the American Psychological Associationen_US
dc.relation.isversionof10.21325/jotags.2018.317en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeş Faktör Kişilik Özelliklerien_US
dc.subjectİnovasyon Algısıen_US
dc.subjectAşçıen_US
dc.subjectOtelen_US
dc.subjectBursaen_US
dc.subjectFive Factor Personality Traitsen_US
dc.subjectInnovation Perceptionen_US
dc.subjectCooken_US
dc.subjectHotelen_US
dc.titleAşçıların beş faktör kişilik özellikleri ile bireysel inovasyon algısı ilişkisien_US
dc.title.alternativeFive factor personality traits and perception of individual innovation relationshipen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Tourism and Gastronomyen_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1911-9066en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage419en_US
dc.identifier.endpage447en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster