Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorŞahin, Bayram
dc.contributor.authorKazoğlu, İbrahim Halil
dc.date.accessioned2025-03-21T07:54:32Z
dc.date.available2025-03-21T07:54:32Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.issn1309-954X / 2148-2497
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16455
dc.description.abstractTuristlerin seyahat kararlarında iki temel değişken çok önemli rol oynamaktadır. Bu değişkenlerin ilki destinasyona ilişkin bilgiye duyulan ihtiyaç, ikincisi ise yine destinasyona yönelik tavsiyelerdir. Seyahat acentalarının tüketiciler üzerindeki rolü incelendiğinde, bu temel işlevlerin seyahat işletmelerinin asli fonksiyonlarından olduğu görülmektedir. Ancak internet kullanımının yaygınlaşması ve buna bağlı olarak tüketicilerin sosyal medyayı yoğun olarak kullanıyor olmaları, seyahat acentaların bu rolünün sosyal medya tarafından oynanmaya başlamasına neden olmuştur. Tatil tavsiye siteleri, tüketicilerin önceki tatil deneyimlerini paylaştıkları sosyal amaçlı, web tabanlı bir alan haline dönüşmüştür. Günümüzde seyahate çıkanların önemli bir oranı seçimlerini yapmadan önce veya yaptıktan sonra bir seyahat tavsiye sitesinden destinasyona ilişkin değerlendirmeleri incelemekte, seyahat kararını ve destinasyon seçimini bu yorumlara göre şekillendirmektedir. Bu araştırmanın amacı, seyahatlerinde bilgi kaynağı olarak sosyal medyayı, yorum sitelerini kullanan tüketicilerin, Balıkesir’e yönelik yapmış oldukları değerlendirmelerin incelenmesi, güçlü ve zayıf yönler/tehlike ve fırsatlar açısından sınıflandırılarak, Balıkesir destinasyonuna yönelik mevcut durumun yorum siteleri açısından ortaya konulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda tatil tavsiye sitelerinden biri olan ve çeşitli ülkelerden kullanıcılara sahip olan tripadvisor.com’da Balıkesir’e yönelik yapılmış 1306 adet seyahat tavsiye ve yorumlarının içeriği incelenerek GZFT (SWOT) analizi gerçekleştirilmiştir. Analiz sonucunda Balıkesir’deki turistik mekanların manzara ve doğallık gibi güçlü yanlarının özellikle vurgulandığı fakat işletmelerin çoğalması ile manzaranın kirletildiği önemli bulgular arasında yer almıştır. Aynı zamanda en büyük tehdit unsuru olarak hizmet kalitesinin çok düşük olması yorumlarda sıkça tekrarlanan bir unsur olmuştur. Elde edilen sonuçlar, turistik mekanlarda ya da yakınlarında yer alan işletmelerin tamamen ekonomik büyüme odaklılığını ve doğaya, tarihe ve kültürel değerlere pek önem vermediğini işaret etmektediren_US
dc.description.abstractTwo basic variables play a very crucial role in the tourists’ travel decisions. The first of these variables is the need of information relation to destination, the second one is destination-oriented recommendations again. When analyzed the role of travel agencies on consumers, it is seen that these basic functions are some principal functions of the travel agencies. However, proliferation of internet usage and in parallel with it, social media usage of consumers intensely has led to being started playing the roles of travel agencies by social media. Holiday recommendation sites have become a web based and social purpose field in which consumers share their previous holiday experiences. At the present time, the majority of travelers examine evaluations relation to destination from a travel recommendation site and also shape travel decision, destination choice in view of the fact that the comments, before they make a choice or after they make a choice. Purpose of this study is to be revealed current situation of Balıkesir destination-oriented in terms of commentary sites by categorizing in the way of strengths and weaknesses/risks and opportunities, and to be examined assessments consumers who have made towards Balıkesir, used social media and commentary sites as a information source in their journeys. In line with this purpose, the SWOT analysis has been performed by being examined the content of 1306 recommendations and comments towards Balıkesir made in tripadvisor.com which is one of holiday recommendation sites and has users from various countries. As a result of analysis, it is especially emphasized that destinations in Balıkesir have strengths like view and naturalness, on the other hand, there are important findings that reveal growth of establishments has caused to dirtiness of view. At the same time, as the biggest threat factor, being too low of service quality has been an element that has often been repeated in the comments. The results obtained point out that destinations and nearby businesses have completely focused on economic growth, but they have not attached importance to nature, history, cultural values at all.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectSeyahat Tavsiyelerien_US
dc.subjectGZFT/SWOT Analizien_US
dc.subjectTripAdvisoren_US
dc.subjectBalıkesiren_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectTravel Recommendationsen_US
dc.subjectSWOT Analysisen_US
dc.subjectTripAdvisoren_US
dc.subjectBalıkesiren_US
dc.titleTuristik bilgi kaynağı olarak sosyal medya ve Balıkesir'e ilişkin değerlendirmeler üzerine bir GZFT (SWOT) analizien_US
dc.title.alternativeA SWOT analysis of social media as a source of touristic information and assessments concerning Balıkesiren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1911-9066en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage411en_US
dc.identifier.endpage428en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record