Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBoz, Burçin
dc.contributor.authorŞahin, Bayram
dc.contributor.authorKoç, Erdoğan
dc.date.accessioned2025-03-24T11:23:57Z
dc.date.available2025-03-24T11:23:57Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2148-029X / 2148-029X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.11611/yead.988610
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/16470
dc.descriptionŞahin, Bayram (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractYeme içme insanların temel ihtiyaçları arasında yer almakta ve insanların hayatları boyunca yeme içme eğilimleri çeşitli nedenler ile farklılaşabilmektedir. İnsanların yeme eğilimlerini sosyal çevre, kültür ve kişilik ile ilgili faktörler etkileyebilmektedir. İnsanların davranışlarını etkileyen bir başka etken de insanların bağlanma türleridir. Hayatın ilk yıllarında şekillenen bağlanma türü ileriki yıllarda da devam etmekte ve davranışları etkileyebilmektedir. Bu araştırma İstanbul’daki restoranlarda yemek yeme deneyimi yaşayan 456 tüketici üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada nicel araştırma deseni kullanılmıştır. Veriler anket yöntemi ile elde edilmiştir. Anket formunda, demografik soruların yanı sıra yiyecek neofobisi, yiyecek neofilisi ve üçlü bağlanma stilleri ölçekleri yer almaktadır. Araştırma sonucunda güvenli bağlanan tüketicilerin yiyecek neofilisi eğiliminin daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca eğitim durumu yüksek olan tüketicilerin yiyecek neofilisi eğiliminin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractEating and drinking behaviors are among the basic needs of people, and people's eating and drinking tendencies can differ for various reasons throughout their lives. Factors related to social environment, culture and personality can affect people's eating tendencies. Another factor that affects people's behavior is their attachment types. The type of attachment that is shaped in the first years of life continues in the following years and can affect behaviors. This research was conducted on 456 consumers who had dining experience in restaurants in Istanbul. Quantitative research design was used in the study. The data were gathered by the survey method. In addition to demographic questions, the questionnaire includes food neophobia, food neophilia and triple attachment styles and scales. As a result of the research, it was seen that securely attached consumers have a higher tendency to food neophilia. In addition, it has been concluded that consumers with high educational status have a high tendency to food neophiliaen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBandırma Onyedi Eylül Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.11611/yead.988610en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYiyecek Neofobisien_US
dc.subjectYiyecek Neofilisien_US
dc.subjectBağlanma Türlerien_US
dc.subjectGastronomien_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectFood Neophobiaen_US
dc.subjectFood Neophiliaen_US
dc.subjectAttachment Typesen_US
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleYetişkin bağlanma türleri ile yiyecek neofobisi (yenilikten korkma) ve yiyecek neofilisi (yenilik arama) arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeAdult the relationship between attachment types and food neophobia (fear of innovation) and food neophilia (novelty searchen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3604-8052en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1911-9066en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3183-2574en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage456en_US
dc.identifier.endpage476en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster