Tüketicilerin asimetrik enformasyon ve kurumsal itibar algısı: Seyahat acentası müşterileri üzerine bir araştırma
Özet
Turizm piyasasında işletmeler, varlığını sürdürebilmek için kurumsal
itibara sahip olmalıdır. Asimetrik enformasyonun yoğun olarak yaşandığı
turizm sektöründe, kötü işletmeler ürettikleri ürünleri kendi çıkarlarına
uygun olarak piyasaya sürebilmektedirler. Alıcılar bu ürünlere karşı kesin
bilgiye sahip olamadıkları için belirtilen şartlardaki ürünlerin satışı ve kötü
işletmelerin tüketicilere göre fazla bilgiye sahip olmasıyla düşük kalitedeki
ürünlerin yüksek fiyatlardan satışı gerçekleşebilmektedir Enformasyon
asimetrisinin nedeniyle, kötü işletmelerin sahip oldukları itibar
zedelenebilir. İyi işletmeler ise sahip oldukları kurumsal itibar ve kaliteli
hizmet sayesinde asimetrik enformasyonu azaltarak tüketicilerin talebini
etkileyebilir. Bu çalışmanın amacı, tüketiciler açısından turizm piyasasında
oluşan asimetrik enformasyon ve işletmelerin sahip olduğu kurumsal
itibar ilişkisinin tüketiciler açısından incelenmesidir. Turizm sektöründeki
asimetrik enformasyon sorunları incelenerek, paket tur hizmeti satın alan
tüketicilerin asimetrik enformasyon sorunları karşısında kurumların
itibarlarına yönelik algısı değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda,
asimetrik enformasyon ve kurumsal itibar arasında anlamlı bir ilişki
olduğu tespit edilmiştir. Businesses in the tourism market should have a corporate reputation in
order to survive. In the tourism sector, where asymmetric information is
experienced intensively, bad enterprises can produce the products they
produce in accordance with their interests. Because the buyers do not
have accurate information about these products, the sale of the products
in the specified conditions and the poor knowledge of the poor
enterprises can be sold at high prices due to the fact that the bad
enterprises are more than the consumers. Due to the information
asymmetry, the reputation of the bad enterprises can be damaged. Good
businesses can affect the demand of consumers by reducing asymmetric
information thanks to their corporate reputation and quality service. The
purpose of this study is to examine the relationship between the
corporate reputation and the asymmetric information and the
institutional reputation of the consumers in the tourism market. The
asymmetric information problems in the tourism sector were examined
and the perception of the consumers about the reputation of the
institutions against asymmetric information problems was evaluated. As
a result of the research, it was found that there was a significant
relationship between asymmetric information and corporate reputation.