Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAksel, A. Hikmet
dc.contributor.advisorKüçüközer, Hüseyin
dc.contributor.authorSeçer, Sevda
dc.date.accessioned2016-01-19T13:38:12Z
dc.date.available2016-01-19T13:38:12Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008en
dc.identifier.citationSeçer, Sevda. 6. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket konusundaki alternatif kavramlarının belirlenmesi ve kavramsal gelişimin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1684
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Kuvvet ve hareket konularındaki alternatif kavramlarını belirlemek ve öğrencileri kavramsal gelişim açısından izlemektir. Bu çalışma Balıkesir il merkezinde bulunan bir ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 64 öğrenci ile ve içlerinden kavramsal gelişimlerini takip etmek için seçilen 8 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla öğrencilere kavramsal anlama testi uygulanmıştır ve öğrencilerin sahip oldukları alternatif kavramlar belirlenmiştir. Öğretim boyunca 8 öğrenciyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve öğretim sesli ve görüntülü olarak kaydedilmiştir. Elde edilen verilerin analizi nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analiziyle yapılmıştır. Öğretim öncesi yapılan test göstermiştir ki öğrenciler literatürde var olan birçok alternatif kavrama sahiptirler. Öğretim boyunca izlenen öğrencilerin kuvvet, sürat, dengelenmiş-dengelenmemiş kuvvetler ve yerçekimi kavramlarına ilişkin gelişimine bakıldığında öğrencilerin bazı kavramlarda bilimsel kavrama ulaştığı görülürken bazılarında tam olarak gelişme olmamıştır. Program bu alternatif kavramların çoğunun göz önünde bulundurulmaması ve programda yer alan bazı alternatif kavramlara ise yeteri kadar vurgu yapılmaması nedeniyle öğrencilerin bu kavramlarında bir değişiklik olmadığı gözlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to find out 6 grade students' alternative conceptions about force and motion and to observe their conceptual developments. The study was carried out with a total of 64, 6 grade primary students at Balıkesir (Turkey) in 2007-2008 educational years. A conceptual understanding test was developed and applied before and after instruction. To observe the conceptual development of the students, 8 of 64 students were observed during 5 week instruction and interviewed by semi structure ways for five times during 5 weeks. The instruction also video and audio taped. The data obtained in this study were analyzed by qualitative methods. It is found that many of the students have various alternative conceptions about force and motion. 8 students observed during instruction did not achieve the scientific conceptions and they still had the alternative conceptions those exist before instruction. Although these alternative conceptions are the common ones found in the last two decades about force and motion studies, science and technology educational program does not take them into consideration much. Therefore, the difference in conceptions before and after the instruction was not enough to make us able to observe a conceptual development about these alternative conceptions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKuvvet ve Hareket ile İlgili Alternatif Kavramlaren_US
dc.subjectKavramsal Gelişimen_US
dc.subjectİlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerien_US
dc.subjectAlternative Conceptions About Force and Motionen_US
dc.subjectConceptual Developmenten_US
dc.subjectSixth Grade Primary Studentsen_US
dc.title6. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket konusundaki alternatif kavramlarının belirlenmesi ve kavramsal gelişimin incelenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining sixth grade students' alternative conceptions about force and motion unit and investigating conceptual developmenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster