Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUyangör, Sevinç Mert
dc.contributor.authorAtar, İkbal Gölgem
dc.date.available2016-01-19T13:38:15Z
dc.date.issued2009
dc.date.submitted2009en
dc.identifier.citationAtar, İkbal Gölgem. Meslek lisesinde proje tabanlı öğrenme (Salihli İMKB Anadolu Teknik Lise, Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1725
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırma ile Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin “Geometri” dersi “Üçgenler” ünitesinin “ Dik Üçgen ve Pisagor Bağıntısı” konusunun öğrenci başarısına, öğrenci tutumlarına etkisi ve öğrencilerin Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı’nın uygulanmasına ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Çalışma Salihli İMKB Anadolu Teknik Lise Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Müdürlüğü’nde yürütülmüştür. Araştırma tek grup ön test son test deneysel desen modeline göre tasarlanmıştır. Araştırma ortaöğretimde 10.sınıf da öğrenim gören 21 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı Geometri dersinde “Üçgenler” ünitesinin “Dik Üçgen ve Pisagor Bağıntısı” konusunda bir senaryo çerçevesinde öğrencilerin bir bahçe düzenlemesi ve inşa etmeleri planlanmış; bu doğrultuda öğrencilere çalışmayla ilgili mesleki rol dağılımı yapılmıştır. Bu roller çerçevesinde geometri, biyoloji, coğrafya, meslek hesapları dersleri ile bağlantı kurulmuş ve çalışma bu disiplinlilerin iş birliği içerisinde çalışması şeklinde 9 hafta boyunca devam ettirilmiştir. Öğrencilere uygulama öncesi ve sonrası, “Dik Üçgen ve Pisagor Bağıntısı” konusu ile ilgili başarı testi ön- son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin Matematik dersine yönelik tutumlarını belirlemek için Baykul (1999) tarafından geliştirilen Matematik Dersi Tutum Ölçeği de uygulanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda toplanan veriler, verilerin özelliklerine uygun istatiksel analiz teknikleri kullanılarak bilgisayar ortamında SPSS-11,0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde istatistikî metotlardan Wilcoxon Eşleştirilmiş iki örneklem testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde 0,01 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Öğrencilerin öğrenme sürecine ilişkin görüşlerine ait veriler ise Yurtluk tarafından geliştirilen görüşme formu ile toplanmıştır. Yapılan deneysel çalışmada, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına dayalı öğretimin uygulandığı öğrencilerin 10. Sınıf “Geometri” dersinin “Dik Üçgen ve Pisagor Bağıntısı” konusundaki ön- son test başarı puanlarının arasındaki ilişki incelenmiştir. Edilen sonuçlara göre, öğrencilerin, uygulamadan önce ve sonra yaptıkları başarı testine ilişkin puanlar arasındaki fark 0,01 anlamlılık düzeyinde önemli bulunmuştur(Z= -4,026; p=0,000<0,01). Sıra ortalamalarına göre, daha çok uygulama sonrasında yapılan değerlendirmelere ait puanlar yüksektir. Elde edilen veriler, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Öğrencilerin başarı düzeylerinde anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan deneysel çalışmada, öğrencilerin matematik dersine yönelik ön- son tutum puanlarının arasındaki ilişki incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, öğrencilere, uygulamadan önce ve sonra uygulanan tutum ölçeğine ilişkin puanlar arasındaki fark 0,01 anlamlılık düzeyinde önemli bulunmuştur(Z=-4,015; p=0,000<0,01). Sıra ortalamalarına göre, daha çok uygulama sonrasında yapılan tutumlara ait puanlar yüksektir. Bu verilere dayanarak uygulanan yaklaşım ile derslerin daha ilgi çekici hale geldiği, öğrencileri araştırma yapmaya, problem çözmeye motive ettiği bu nedenle, öğrencilerin Matematik dersine karşı olan tutumlarında olumlu yönde bir değişme olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı’nın uygulanmasına ilişkin görüşleri incelendiğinde, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ile gerçekleştirilen geometri öğretiminin öğrenciler için güven arttırıcı ve geometri dersini sevdiren bir etkinlik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca geometri dersini diğer derslerle ilişkilendirerek, öğrencilerin somut materyaller üzerinde yaratıcılıklarını kullandıkları görülmüştür. Pek çok öğrenci sıkıcı ve zor olarak gördüğü Geometri’yi günlük hayatla ilişkilendirmenin kendileri için olumlu bir deneyim olduğunu belirtmiştir.
dc.description.abstractWith this research, the effects of Project Based Learning Approach on the process of Geometry course of tenth grade students’ success, students’ attitude and ideas of students for the applying of the Project Based Learning Approach research were investigated. The study performed in Salihli İMKB Anadolu Teknik Lise, Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi. The study was planned according to the an only group having an experimental design with pre-test and post-test. The study was applied on 21 high school students who were in the 10th grade Quantitative and Qualitative methods were used together during the study process. Project Based Learning Approach in “Geometry” subject was applied on a garden regulation and building about “Triangle” unit of “Upright Triangle and Relation of Pythagoras” subject, in the direction of this vocational role distribution was done for students about the study. The relations with Geometry, biology, geography and Vocational Subjects were connected and the study performed in the connection with these disciplines during nine (9) weeks. Before and after the application, an achievement test about “Upright Triangle and Relation of Pythagoras” was applied to students as a pre-test and post-test. Also, attitude Scale towards Mathematics course (which was developed by Baykul 1999) was applied to the students to determine their attitudes towards Mathematics course. The data gathered for the aim of research are analyzed with statistical analysis techniques which are suitable for the characteristics of the data on computer SPSS11.0 programme. In the anaysis of the data one of the statistical methods. Wilcoxon paired two sample test was used. In the anaysis of the gathered data 0.01 meaningfull level is assumed. The data about the students’ opinions about the learning process were gathered with the interview form which was developed by Yurtluk. In the constructed experimental study, the relationship between the scores of pre-post test about “Upright Triangle and Relation of Pythagoras ” in the 10th grade “Geometry” course of the students who applied Project Based Learning are examined. According to the gained results, the difference between the scores of the success test relating the students did before and after the apply is concluded 0.01significant meaningful level(Z=-4,026; p=0,000<001). According to the average ranks, the scores of the evaluations after applying are higher. The data shows Project Based Learning approach affect students’ success positively. It is concluded that there is a meaningful difference at the level of students’ success. In the constructed experimental study, the relationship of the pre- post attitude scores towards. Mathematics of the students are examined. According to the gained results, the difference between the scores of the attitude test relating students did before and after the the apply is concluded 0.01 significant meaningful level(Z= -4,015, p=0.000<0.01). According to the average ranks, the scores of the attitudes after applying are higher. According to the data, with the apply of Project Based Learning Approach, the courses are more interesting. It helps students solve problems and it motivates them. Consequenly a positive change is seen in the attitudes of students’ towards Mathematics course. When the students’ opinion for the applying of the Project Based Learning Approach Project was examined, it is concluded that teaching “Geometry” with Project Based Learning Approach is an activity which helps improving students’ interest towards mathematics. Also connection geometry course with the other courses, students have used their own creativity on concrete materials. A lot of students who think Geometry as a boring and difficult subject have stated that making connection Geometry with daily life is a positive experience for them.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProje Tabanlı Öğrenmeen_US
dc.subjectGeometri Öğretimien_US
dc.subjectGeometrik Şekilleren_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectProject Based Learningen_US
dc.subjectGeometry Teachingen_US
dc.subjectGeometric Shapesen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.titleMeslek lisesinde proje tabanlı öğrenme (Salihli İMKB Anadolu Teknik Lise, Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi örneği)en_US
dc.title.alternativeProject based learning approach to teaching geometry in the implementation of the IMKB Salihli Anatolian Technical High School, High School Vocational Technical High School and Industryen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster