dc.contributor.advisor | Yaman, Ramazan | |
dc.contributor.author | Tezer, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2016-01-19T13:38:15Z | |
dc.date.available | 2016-01-19T13:38:15Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009 | en |
dc.identifier.citation | Tezer, Tuba. Toplama ve dağıtım zaman pencereli araç rotalama problemi için kesin çözüm yaklaşımı ve örnek uygulamalar. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1735 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, birçok toplama noktalarının ve kargo şubesi ya da depo olarak ifade edilen yalnızca tek bir genel dağıtım noktasının bulunduğu, statik-deterministik toplama ve dağıtım zaman pencereli araç rotalama problemi ele alınmıştır. Bu problem ile zaman pencereli araç rotalama problemi arasındaki farklar ve benzerlikler incelenmiştir. Problemin çözümüne yönelik iki aşamalı bir kesin çözüm algoritması geliştirilmiştir. Bu algoritmanın, birinci aşamasında dal ve sınır ile çözülen derinlik öncelikli arama prosedürüyle oluşabilecek baskın olmayan tüm uygun rotalar elde edilmiştir. İkinci aşamada ise, modeli kabul edilebilir zamanda çözebilmek için, küme bölümleme formülasyonunun yalnızca kolonların alt kümelerini içeren kısıtlanmış versiyonu kolon üretimi tekniği uygulanarak çözülmüştür. Geliştirilen kesin çözüm yaklaşımı ile Lin (2008) ve Solomon (1987)' de bulunan bazı test problemleri için sonuçlar elde edilmiş ve yorumlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this thesis, a static-deterministic vehicle routing problem with pickup and delivery time windows, which include many pickup points and only one delivery point that called cargo agent or depot, is studied and is compared with the vehicle routing problem with time windows. Two phase exact solution algorithm is aplied for solving current problem. In first phase, recessive feasible routes which would be formed depth first search solved by branch and bound was obtained. In second phase, resricted version that is included only subset of column of set partitioning formulation was solved by implemented column generation. Improved exact solution approach was applied on some of the test problems from Lin (2008) and Solomon's benchmark problems. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Araç Rotalama | |
dc.subject | Toplama ve Dağıtım Zaman Pencereleri | |
dc.subject | Kesin Çözüm | |
dc.subject | Derinlik Öncelikli Arama | |
dc.subject | Küme Bölümleme | |
dc.subject | Kolon Üretimi | |
dc.subject | Vehicle Routing | |
dc.subject | Pickup and Delivery Time Windows | |
dc.subject | Exact Solution | |
dc.subject | Depth First Search | |
dc.subject | Set Partitioning | |
dc.subject | Column Generation | |
dc.title | Toplama ve dağıtım zaman pencereli araç rotalama problemi için kesin çözüm yaklaşımı ve örnek uygulamalar | en_US |
dc.title.alternative | An exact approach for a vehicle routing problem with pickup and delivery time windows and sample applications | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |