Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorNazlı, Serap
dc.contributor.authorAvcı, Yağmur
dc.date.accessioned2016-01-20T07:40:31Z
dc.date.available2016-01-20T07:40:31Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006en
dc.identifier.citationAvcı, Yağmur. Sınıf içi rehberlik etkinliklerinin öğrencilerin verimli ders çalışma alışkanlıkları üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1899
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBilgi ve teknolojinin hızlı bir şekilde ilerlediği dünyada, toplumun ve bireylerin ihtiyaçları da değişmektedir. Bireylerin gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmeleri ve bilgi birikimi elde edebilmeleri için nitelikli bir eğitimden geçmeleri gerekmektedir. Bu nedenle eğitim kurumları öğrencilere etkili öğrenmeyi sağlamak için destek olmalıdır. İstenilen nitelikte bir eğitimin gerçekleşmesi, öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmeleri ile gerçekleştirilebilir. Bunun için öğrencilerin etkili öğrenme ve verimli çalışma becerilerini destekleyecek sınıf içi rehberlik etkinlikleri programlarına ihtiyaç vardır. Bu nedenle araştırmada, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin verimli ders çalışma alışkanlıkları, akademik başarıları, sınav kaygı düzeyleri üzerinde sınıf içi rehberlik etkinliklerinin etkisi araştırılmıştır. Araştırmada, ön-test son-test kontrol gruplu deneysel model uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrencilere 11 haftalık sınıf içi rehberlik etkinlikleri programı uygulanmıştır. Deney-kontrol grubu arasındaki farkı araştırmak için Uluğ (1981) tarafından geliştirilen "Çalışma Alışkanlıkları Envanteri" ön-test ve son-test olarak, Öner tarafından Türkçe' ye uyarlanan "Sınav Kaygısı Envanteri" son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca, deney ve kontrol gruplarının I. Dönem ve II. Dönem ara karne not ortalamaları karşılaştırılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde alt ölçeklerde ortalamalar ( X ), tekrarlanmış ölçümler için varyans analizi, iki boyutlu değişkenlerle alt ölçeklerin karşılaştırılmasında t-testi kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi ile şu sonuçlara ulaşılmıştır. Sınıf içi rehberlik etkinliklerine katılan deney grubu öğrencilerinin, etkinlikler sonrasında çalışma alışkanlıklarında artış olduğu, akademik başarılarında yükselme belirlenmiştir. Etkinliklere katılmayan kontrol grubundaki öğrencilerin çalışma alışkanlıkları değişmemiş, akademik başarılarında bir farklılık olmamıştır. Kontrol grubu öğrencilerinin sınav kaygılarının deney grubu öğrencilerine göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn todays world, where knowledge and technology are rapidly developing, the requirements of the societies and people are also changing. In diviuals must go through a qualified education in order to be in harmony with the improving technology, for this reason, institutions of education should support their students for efficient learning. The outcome of a desired education can be achieved by the students willingness, and in-class guidance activity programmes are needed which would support the efficient learning and the skills of the students. In this study, the effect of in-class guidance activities on the eight year primary school students.Studying habits, their academic success and the level of their exam anxiety has been researched. In the research, the experimental model with the first and last test controlled goups have been used. An eleven weeks in-class guidance activities have been applied to the students of the experimental group. In order to research the difference between the experimental and the control group, a "Studying habits inventory", developed by Uluğ (1981) has been used as the first and the last test and the "Exam Anxiety Inventory", adapted by Öner has been applied as the last test. Besides, the grades of the first and the second terms of both the experimental and the control groups have been compared. In the analysis of the data acquired, averages (x) for inferior measures; variance analysis for repeated measures and in the comparison of two dimensional variables and inferior meas and t-test have been used. These results have been reached out with the evaluation of the data. There has been an increase in both the academic success and the studying habits of the students of the experimental group who have taken part in the in- class guidance activities. However, there has been no difference in the academic success of the control group who not joined these activities. It has been defined that the level of exam anxiety of the control group is higer than that of the experimental group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf Rehberlik Etkinlikleri
dc.subjectVerimli Ders Çalışma Alışkanlıkları
dc.subjectAkademik Başarı
dc.subjectSınav Kaygısı
dc.subjectIn-clas Guidance Activities
dc.subjectFertile Studying Habits
dc.subjectAcademic Succes
dc.subjectExam Anxiety
dc.titleSınıf içi rehberlik etkinliklerinin öğrencilerin verimli ders çalışma alışkanlıkları üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of in class guidance activities on the feasibly studying habits of the studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster