dc.contributor.advisor | Özden, Yüksel | |
dc.contributor.author | Ürk, Refik | |
dc.date.accessioned | 2016-01-20T07:40:31Z | |
dc.date.available | 2016-01-20T07:40:31Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.date.submitted | 2004 | en |
dc.identifier.citation | Ürk, Refik. Öğrenen organizasyon olarak polis meslek yüksekokulları (Balıkesir Polis Meslek Yüksek Okulu örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1901 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Polis Meslek Yüksek Okullarının ÖĞRENEN ORGANİZASYON olarak incelenmesi için yapılan bu araştırmada Balıkesir Polis Meslek Yüksek Okulunun Öğrenen Organizasyon olma yolunda yönetici ve öğretim elemanları ile öğrencilerin örgütsel roller, örgütsel engeller ve öğrenen okul kültürü ile ilgili görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bunu tespit edebilmek içinde Balıkesir Polis Meslek Yüksek Okulunda görevli personel ile 2003-2004 Eğitim ve öğretim yılında öğrenim görmekte olan 1. ve 2. sınıf öğrencilerin bu konudaki görüşleri arasında farklılıklar olup olmadığı araştırılmıştır. Uzman görüşü ve incelemesinden geç tikten sonra hazırlanan iki adet 50 şer soruluk anket formu Balıkesir Polis Meslek Yüksek Okulunda görev yapmakta olan personel ile 1. ve 2. sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilere uygulanarak elde edilen verilerle çeşitli istatistiki işlemler ve tablolarla karşılaştırmalar yapılmıştır. Yapılan bu araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrenci görüşleri ile yönetici ve öğretim elemanları arasındaki görüş farkları ortaya çıkarılmıştır. Yine öğrencilerin kendi aralarında (1. ve 2. sınıf) oluşan görüş farkları ile yönetici ve öğretim elemanlarının örgütsel roller, öğrenme engelleri ve öğrenen okul kültürü oluşturmadaki görüş farklılıkları yüzdelik tablolarla tespit edilip ortaya çıkarılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, Police College has been investigated as learning organizations by figuring out the opinions of lectures from the point of organizational roles, organizatinal obstacles and school culture. For this, a survey has been developed for exposing their viewpoints to organizatinal roles, organizatonal obstacles and school culture etc. The survey instrument has been evaluated by experts. After it has been applied to managers and first and second graders of Balıkesir Police Vocatinal College students. The data which gathered from the lecturers and students has been evaluated with various statistical processes. At the and of this study, we find out that there are meaningful differences between mauagers, teaching staffs and students. Again in this study, we figure out opinion differences between students who attends first and second grade, managers, teaching staffs about organizational roles, learning obstacles, and learning school culture. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğrenme | |
dc.subject | Öğrenen Örgüt | |
dc.subject | Örgüt Kültürü | |
dc.subject | Örgütsel Öğrenme | |
dc.subject | Polis ve Polis Meslek Yüksek Okuludur | |
dc.subject | Learning | |
dc.subject | Organizatinal Learning | |
dc.subject | Organizational Culture | |
dc.subject | Police and the Vacational College of Police. | |
dc.title | Öğrenen organizasyon olarak polis meslek yüksek okulları (Balıkesir Polis Meslek Yüksek Okulu örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Police college has been examined as learning organizations by determining the opinions of lectures from the point of organizational barriers and school culture | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |