Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSaylan, Nevin
dc.contributor.authorGökçe, İlkay
dc.date.accessioned2016-01-20T07:40:31Z
dc.date.available2016-01-20T07:40:31Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006en
dc.identifier.citationGökçe, İlkay. Fen ve teknoloji programı ile öğretmen kılavuzunun içsel olarak değerlendirilmesi ve uygulamada karşılaşılan sorunlar (Balıkesir örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1902
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan ilköğretim 5. sınıf Fen ve Teknoloji Programı ünite düzeninin ve öğretmen kılavuzunun, program geliştirilirken esas alınan anlayış ve hareket noktalarına uygunluğu ve öğretmenlerin uygulamada karşılaştıkları sorunların neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır. 5. sınıf Fen ve Teknoloji Programı'nın ünite düzeni ve MEB tarafından hazırlanan öğretmen kılavuzu, araştırmacı tarafından programda esas alınan anlayış ve hareket noktaları çerçevesinde incelenmiş ve içsel değeri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Öğretmenlerin uygulamada karşılaştıkları sorunların belirlenmesi için araştırmacı tarafından geliştirilen anket, Balıkesir il merkezinde görev yapan 107 beşinci sınıf öğretmenine uygulanmış, geçerli olan 104 anketten elde edilen verilerin frekans ve yüzdeleri hesaplanarak yorumlanmıştır. Araştırmada Fen ve Teknoloji dersi ünite düzeninin, özellikle programda esas alınan anlayış ve hareket noktalarından "Az bilgi özdür." ilkesine ve programın ilgili diğer derslerin programlarıyla paralelliği ve bütünlüğünün sağlanması boyutlarına tam olarak uyulmadığı belirlenmiştir. Öğretmen kılavuzu için de benzer bulgulara ulaşılmıştır. Ancak öğretmen kılavuzunda önerilen ölçme değerlendirme tekniklerinin programda yer alan ölçme değerlendirme tekniklerine oranla daha çeşitli olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin uygulamada karşılaştıkları temel sorunlar ise öğretmenlerin yapılandırmacı öğretmen rollerini yeterince sergileyememelerinden ve sınıf mevcutlarının fazlalığı nedeniyle programın etkili bir biçimde uygulanamamasından kaynaklandığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to point out how reasonable the 5th grade Science and Technology curriculum's unit organization unit plan and teacher guide that is structured with constructivist approach with respect to insight and main concerns that constructs the basis of the curriculum and the problems teachers face through the practicing the curriculum. Descriptive qualified search model is used through the research. The 5th grade Science and Technology curriculum's unit organization and teacher's guide that is prepared by MEB is studied with the main concerns of the curriculum to show the inner value of the program. For the problems faced by teacher, a questionnaire prepared by the investigator is taken from the 107 5th grade teacher from the center of Balıkesir. The data is interpreted with frequencies and percents taken from 104 valid surveys out of 107. As a result, it is designated that Science and Technology curriculum's unit organization does not fit with the one of the main concerns of the curriculum: "Less information is essential." Also the unit organization does not fit with the dimensions concerning parallelism and integrity of the other courses' curricula these also apply to teacher's guide. However the evaluation techniques described in the teacher's guide are more various than the ones appear in the curriculum. The investigation shows that the main problems teachers face arise due to lack of constructivist roles of teachers and also curriculum cannot be applied effectively because of over populated classes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYapılandırmacılıken_US
dc.subjectFen ve Teknoloji Programıen_US
dc.subjectÖğretmen Sorunlarıen_US
dc.subjectConstructivismen_US
dc.subjectScience and Technology Curriculumen_US
dc.subjectTeacher’s Guideen_US
dc.titleFen ve teknoloji dersi programı ile öğretmen kılavuzunun içsel olarak değerlendirilmesi ve uygulamada karşılaşılan sorunlar (Balıkesir örneği)en_US
dc.title.alternativeEvulation of the inner valume of the science and technology curriculum and teacher's guide and the problems faced in the practice (Balikesir example)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster