Burhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Sub-communities within this community
-
Bankacılık ve Finans Bölümü [9]
Banking and Finance Department -
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü [27]
Gastronomy and Culinary Arts Department -
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Bölümü [13]
Tourism Management and Hotel Management -
Uluslararası Ticaret Bölümü [15]
International Trade Department
Recent Submissions
-
Yavaş şehirlerde yerel halkın yer kimliği ve topluluğa bağlılıklarının sürdürülebilir turizm tutumlarına etkisi: Seferihisar’da bir araştırma
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)Yerel halk, bir bölgedeki turizm gelişiminden hem etkilenen hem de bu gelişim sürecini etkileyen bir unsurdur. Yerel halkınturizme yönelik olumlu algıları turizm gelişimine ve turistlere yönelik olumlu tutumlar doğururken, ... -
Konaklama tesisi yöneticilerinin kriz yönetimi yaklaşımlarının karşılaştırılması: Kırıkkale örneği
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)Krizler tüm kurumlar üzerinde önemli etkiler oluşturmaktadır. Bu araştırmada kamu sosyal tesisleri ve özel sektör konaklama tesisi yöneticilerinin kriz yönetimi yaklaşımları ele alınarak, bu kurum yöneticilerinin kriz ... -
Turizmde robotlaşma: Yiyecek-içecek sektöründe robot şefler ve robot garsonlar
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)Son dönemlerde teknolojideki heyecan verici gelişmelerden biri de turizm sektöründeki robot kullanımının yaygınlaşmasıdır. Robotların sağlık, ilaç, kimya, gıda ve tarım endüstrilerinde bir işçi gibi çalıştırılmalarının ... -
Ülke imajının davranışsal niyet ve destinasyon bilinirliğine etkisi: Türkiye’yi ziyaret eden uzak doğulu turistler üzerine bir araştırma
(İrfan YAZICIOĞLU, 2021)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’yi ziyaret eden Uzak Doğulu turistlerin destinasyon imajını belirlemek, bu imajın tekrar ziyaret ile tavsiye etme davranışsal niyetleri ve destinasyon tanınırlığı üzerine etkisini ortaya ... -
Türk turizminde yükselen destinasyonların konumlandırma stratejilerinin belirlenmesi
(Taki Can Metin, 2021)Bu çalışmanın amacı; Türk turizminde popülerliği gitgide artan turistik destinasyonların konumlandırma stratejilerini belirlemektir. Özellikle sosyal medyanın gücüyle yeni çekim yerlerine yönelik turist tercihleri hızla ... -
Bulgar turistlerin internet alışveriş davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çalışmada, turistlerin destinasyon internet alışveriş davranışlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Kırklareli’ni ziyaret eden Bulgar turistlerin internet alışveriş davranışlarının ölçülmesine yönelik bir ... -
Aşırı turizmde kalabalık yönetimi: Belediyeler tarafından kullanılabilecek akıllı turizm uygulamaları
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Seyahat ve turizm eğilimi, bu yüzyılın başından itibaren temel bir insan davranışı haline gelmiştir. Her yıl milyarlarca insan farklı destinasyonlara seyahat gerçekleştirmektedir. Burada bazı destinasyonlar diğerlerinden daha ... -
Sürdürülebilir destinasyon yönetimi için bir model önerisi: Ayvalık örneği
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)Destinasyonların rekabet avantajı elde etmek için doğal, kültürel kaynaklarını kontrollü biçimde kullanarak koruması ve sürdürülebilir turizm konusuna önem vermeleri gerekmektedir. Bu noktada; destinasyon yönetimini oluşturan ... -
Analysis of tourists’ instagram content in terms of destination branding: A comparison between Istanbul and Prague
(Peter Lang AG, 2021)Özet bilgisi yok. -
Yat limanları hizmet alanlarındaki müşteri memnuniyetinin aidiyet ve davranışsal niyetler üzerindeki etkisi
(Sidas Medya A.Ş., 2020)Bu araştırmanın amacı deniz turizminin önemli alt yapılarından ve işletmelerinden olan yat limanı işletmelerinin hizmet alanlarındaki müşteri memnuniyetinin davranışsal niyetler ve aidiyet üzerindeki etkisini belirlemektir. ... -
Tanıtım faaliyetlerinin turizm üzerine etkisinin analizi: ARDL modelden kalıntılar
(Çukurova Üniversitesi, 2020)Çalışmada tanıtım bütçelerinin, turizm geliri ve gelen turist sayısı üzerinde bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada 1984-2017 dönemi Türkiye’nin turizm tanıtım bütçeleri, gelen turist sayısı ... -
Nerede o eski mutfaklar
(Sidas Medya A.Ş., 2020)Bu araştırmanın amacı geçmişten bugüne kırsal alanlarda mutfak kültürü öğelerinin değişimini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Balıkesir ili Burhaniye kırsal alanlarında ... -
Marka aşkının öncülleri ve sonuçları: Akıllı telefon ürünü özelinde bir araştırma
(YUSEN, 2020)Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin markaya olan güveni, markanın yenilikçiliğine olan inancı ve ilgilenim düzeylerinin marka aşkı üzerindeki etkisini tespit etmek ve marka aşkının marka sadakati, müşteri memnuniyeti ve ... -
Konaklama arz yapısı bakımından turistik destinasyonlarda dış çevre analizi: Ayvalık örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı, bölgede faaliyet gösteren konaklama işletmeleri açısından Ayvalık destinasyonunun dış çevre analizinin yapılmasıdır. Ayvalık turizm sektörü verilerinin incelenmesiyle birlikte turizm pazarının ... -
Havayolu ulaştırma hizmetlerinin turizm talebi üzerindeki etkisinin belirlenmesi: Edremit ve Güllük körfezi örneği
(Murat Bayram, 2020)Zamanla gelişen havayolu ulaşımı, dünya genelinde en çok talep gören ulaştırma sistemi olarak öne çıkmaktadır. Türkiye’nin de önemli söz sahibi olduğu bu sektör turizm sektörü içinde son derece mühimdir. Bu çalışmada, ... -
Finansal davranışlar, finansal gerginlik ve yaşam memnuniyeti arasındaki ilişkiler: Üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma
(Adıyaman Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, bireylerin finansal kararlarına etki eden faktörlerin ortaya konulması ve bireylerin aldığı kararlar doğrultusunda yaşadıkları finansal gerginlik tespit edilmek istenmiştir. Ayrıca finansal gerginliğin yaşam ... -
Destinasyona yönelik müşteri sadakati oluşturmada yöresel mutfak memnuniyeti ve tüketici güveninin rolü: Sakarya/Adapazarı (Türkmen mutfağı) örneği
(Murat Bayram, 2020)Bu çalışmanın amacı, ziyaretçilerin yöresel mutfak memnuniyetinin, destinasyona yönelik duyulan güven ve müşteri sadakati oluşumuna olan etkisinin belirlenmesidir. Günübirlik ya da normal tatil süreci boyunca Sakarya’yı ... -
Dış politikada yumuşak güç unsuru olarak turizm: Özbekistan örneği
(Ege Üniversitesi Türk Dünyası Araştırmaları Enstitüsü, 2020)Uluslararası ilişkiler; ülkelerin, sivil toplum kuruluşlarının, çok uluslu şirketlerin ve birçok aktörün birbirleriyle olan etkileşimini inceleyen bir disiplindir. Dış politika ise söz konusu bu disiplinin bir alt dalıdır. ... -
Volatility of the alternative energy input prices and spillover effects: a VAR [MA]-MGARCH in BEKK approach for the Turkish economy
(Springer Heidelberg, 2019)The interaction among the energy unit prices, which are considered as the most effective factor on the realization of economic growth, and the distribution of this interaction throughout the manufacturing process have ... -
The moderating role of locus of control on the links between perceived ethical problem and ethical intentions of marketing managers in Turkey
(Elsevier Science Bv, 2013)This study examines the relationships between perceived ethical problem and ethical intentions of marketing managers. In addition, the moderating effect of locus of control on this relationship is also probed. Several ...