Burhaniye Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
Bu bölüm içindeki alt bölümler
-
Bankacılık ve Finans Bölümü [9]
Banking and Finance Department -
Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü [29]
Gastronomy and Culinary Arts Department -
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Bölümü [17]
Tourism Management and Hotel Management -
Uluslararası Ticaret Bölümü [16]
International Trade Department
Güncel Gönderiler
-
Metaphorical perceptions of tourist guides on the intangible cultural heritage items of Trabzon
(Rahman Temizkan, 2024)This study aims to determine the perceptions of tourist guides about the intangible cultural heritage items of Trabzon province through metaphors. Accordingly, it is aimed to emphasize the richness of the cultural heritage ... -
Tüketicilerin kombi tercihlerini etkileyen faktörler: Teknoloji kabul modeli çerçevesinde bir araştırma
(2022)Bu araştırmanın temel amacı, tüketicilerin doğalgaz kombi tercihlerini etkileyen faktörleri Teknoloji Kabul Modeli kapsamında belirlemektir. Araştırma modelinde, teknoloji kabul modeli değişkenlerinin yanı sıra kombi ... -
Transition to a rural green economy with eco-agro tourism: The case of Kızıklı Aromatic Village (Türkiye)
(2023)In the 21st century, where urban life and urban population continue to increase, the longing for green and the desire to return to nature attract people to destinations where nature-based activities is carried out. Eco-agro ... -
Tatile çıkmadan önceki bilgi arayışlarının ağızdan ağıza iletişim ve davranışsal niyet üzerindeki etkisi: Edremit Körfezi örneği
(Sidas Medya Ajans Tanıtım Danışmanlık Ltd. Şti., 2021)Bu çalışmanın amacı, turistlerin destinasyon seçiminde tatile çıkmadan önce etkilendikleri bilgilerin ağızdan ağıza iletişim ve davranışsal niyet üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırma, Edremit Körfezi bölgesine gelen ... -
OECD ülkelerinde turizm tanıtım harcamaları ve ekonomik büyüme arasındaki ilişkinin tespitine yönelik bir araştırma
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çalışmanın amacı ekonomik büyüme ve turizm tanıtım harcamaları arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Bu amaç kapsamında belirlenen OECD ülkelerine ait 1998-2018dönemi gayri safi yurt içi hasıla ve uluslararası tanıtım ... -
Sosyal taşıma kapasitesi: İçmeler-Marmaris örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Deniz, güneş ve kum amaçlı tatile yönelik turizmin 1950’li yıllardan itibaren yerli veyabancı turistlerini çekmeye başlayan Marmaris destinasyonunda, İçmeler Mahallesi büyük ölçekli turizm işletmelerinin yer aldığı, ekonomik ... -
Yavaş şehirlerde yerel halkın yer kimliği ve topluluğa bağlılıklarının sürdürülebilir turizm tutumlarına etkisi: Seferihisar’da bir araştırma
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)Yerel halk, bir bölgedeki turizm gelişiminden hem etkilenen hem de bu gelişim sürecini etkileyen bir unsurdur. Yerel halkınturizme yönelik olumlu algıları turizm gelişimine ve turistlere yönelik olumlu tutumlar doğururken, ... -
Konaklama tesisi yöneticilerinin kriz yönetimi yaklaşımlarının karşılaştırılması: Kırıkkale örneği
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)Krizler tüm kurumlar üzerinde önemli etkiler oluşturmaktadır. Bu araştırmada kamu sosyal tesisleri ve özel sektör konaklama tesisi yöneticilerinin kriz yönetimi yaklaşımları ele alınarak, bu kurum yöneticilerinin kriz ... -
Turizmde robotlaşma: Yiyecek-içecek sektöründe robot şefler ve robot garsonlar
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)Son dönemlerde teknolojideki heyecan verici gelişmelerden biri de turizm sektöründeki robot kullanımının yaygınlaşmasıdır. Robotların sağlık, ilaç, kimya, gıda ve tarım endüstrilerinde bir işçi gibi çalıştırılmalarının ... -
Ülke imajının davranışsal niyet ve destinasyon bilinirliğine etkisi: Türkiye’yi ziyaret eden uzak doğulu turistler üzerine bir araştırma
(İrfan YAZICIOĞLU, 2021)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’yi ziyaret eden Uzak Doğulu turistlerin destinasyon imajını belirlemek, bu imajın tekrar ziyaret ile tavsiye etme davranışsal niyetleri ve destinasyon tanınırlığı üzerine etkisini ortaya ... -
Türk turizminde yükselen destinasyonların konumlandırma stratejilerinin belirlenmesi
(Taki Can Metin, 2021)Bu çalışmanın amacı; Türk turizminde popülerliği gitgide artan turistik destinasyonların konumlandırma stratejilerini belirlemektir. Özellikle sosyal medyanın gücüyle yeni çekim yerlerine yönelik turist tercihleri hızla ... -
Bulgar turistlerin internet alışveriş davranışlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çalışmada, turistlerin destinasyon internet alışveriş davranışlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Kırklareli’ni ziyaret eden Bulgar turistlerin internet alışveriş davranışlarının ölçülmesine yönelik bir ... -
Aşırı turizmde kalabalık yönetimi: Belediyeler tarafından kullanılabilecek akıllı turizm uygulamaları
(İstanbul Ticaret Üniversitesi, 2021)Seyahat ve turizm eğilimi, bu yüzyılın başından itibaren temel bir insan davranışı haline gelmiştir. Her yıl milyarlarca insan farklı destinasyonlara seyahat gerçekleştirmektedir. Burada bazı destinasyonlar diğerlerinden daha ... -
Sürdürülebilir destinasyon yönetimi için bir model önerisi: Ayvalık örneği
(ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi, 2021)Destinasyonların rekabet avantajı elde etmek için doğal, kültürel kaynaklarını kontrollü biçimde kullanarak koruması ve sürdürülebilir turizm konusuna önem vermeleri gerekmektedir. Bu noktada; destinasyon yönetimini oluşturan ... -
Analysis of tourists’ instagram content in terms of destination branding: A comparison between Istanbul and Prague
(Peter Lang AG, 2021)Özet bilgisi yok. -
Yat limanları hizmet alanlarındaki müşteri memnuniyetinin aidiyet ve davranışsal niyetler üzerindeki etkisi
(Sidas Medya A.Ş., 2020)Bu araştırmanın amacı deniz turizminin önemli alt yapılarından ve işletmelerinden olan yat limanı işletmelerinin hizmet alanlarındaki müşteri memnuniyetinin davranışsal niyetler ve aidiyet üzerindeki etkisini belirlemektir. ... -
Tanıtım faaliyetlerinin turizm üzerine etkisinin analizi: ARDL modelden kalıntılar
(Çukurova Üniversitesi, 2020)Çalışmada tanıtım bütçelerinin, turizm geliri ve gelen turist sayısı üzerinde bir etkisinin olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada 1984-2017 dönemi Türkiye’nin turizm tanıtım bütçeleri, gelen turist sayısı ... -
Nerede o eski mutfaklar
(Sidas Medya A.Ş., 2020)Bu araştırmanın amacı geçmişten bugüne kırsal alanlarda mutfak kültürü öğelerinin değişimini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Balıkesir ili Burhaniye kırsal alanlarında ... -
Marka aşkının öncülleri ve sonuçları: Akıllı telefon ürünü özelinde bir araştırma
(YUSEN, 2020)Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin markaya olan güveni, markanın yenilikçiliğine olan inancı ve ilgilenim düzeylerinin marka aşkı üzerindeki etkisini tespit etmek ve marka aşkının marka sadakati, müşteri memnuniyeti ve ... -
Konaklama arz yapısı bakımından turistik destinasyonlarda dış çevre analizi: Ayvalık örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı, bölgede faaliyet gösteren konaklama işletmeleri açısından Ayvalık destinasyonunun dış çevre analizinin yapılmasıdır. Ayvalık turizm sektörü verilerinin incelenmesiyle birlikte turizm pazarının ...