Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇabuk, Adem
dc.contributor.authorAltınok, Murat
dc.date.accessioned2016-01-20T07:40:33Z
dc.date.available2016-01-20T07:40:33Z
dc.date.issued2005
dc.date.submitted2005en
dc.identifier.citationAltınok, Murat. Toplam kalite yönetimi ilkeleri çerçevesinde işletmelerde eğitim ihtiyaçları tespiti ve uygulamalı bir örnek. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1945
dc.descriptionBibliyografya ve ekleri var.en_US
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstract1980'li yıllarda Japonya'da benimsenen toplam kalite yönetimi sürekli iyileşmeyi temel hedef edinen bir yönetim anlayışıdır.Sürekli iyileşmenin ancak herkesin katılımı ve üst yönetimin desteği ile olacağı sistemin temel ilkelerindendir. Toplam kalite yönetiminde çoğu yönetim sistemlerinde olduğu gibi temel unsur insandır. İnsanın pozitif yönde değişmesi ve gelişmesi ancak sürekli eğitim ile mümkün olmaktadır. Eğitim pahalı ve zaman alıcı bir faaliyet olduğundan eğitim ihtiyaçları tespiti verimli ve etkin bir eğitim için üzerinde önemle durulması gereken bir süreçtir. İşletme çalışanlarını toplam kalite yönetimi ilkeleri çerçevesinde daha iyiye , daha güzele götürmeyen eğitim uygulamaları sadece boşa geçirilmiş zaman ve boşa harcanmış kaynak demektir. Bu çalışmada ilk bölümde kalitenin tarihsel gelişimi anlatılmış , toplam kalite yönetiminin ilkeleri üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde ise eğitimin tarifi verilmiş, eğitimin amaçları ve bu amaçlara ulaşmak için uygulanabilecek eğitim ihtiyaç analiz yöntemleri irdelenmiş , eğitimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinin nasıl olması gerektiği üzerinde durulmuştur.Son olarak Kurtsan Medikal A.Ş'de yapılan uygulama ile kuruluşa özgü eğitim ihtiyaç analiz metodları uygulanmış, eğitim planı hazırlanmış ve verilen eğitimler değerlendirilmiştir. Sonuç bölümünde ise teorik çalışma sonuçları değerlendirilmiş, uygulama aşamasında teorik bilgilerden nasıl faydalanıldığı ve uygulamanın firmaya olan katkılarından bahsedilmiştir.Gerekli görülen noktalarda öneriler getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe Total Quality Management adopted in Japan in 1980 is a management approach targeting at continuous improvement. The basic principle of the system is that continuous improvement is ensured only with the participation of everybody and the support of the senior management. As in many management systems, human is the fundamental element. The positive development and improvement of a person is enabled through constant training. Since training involves considerable cost and time, the assessment of training needs is an important issues that deserves attention for an efficient and effective training. Training efforts that do not result in a more efficient establishment mean loss of time and wasted resources. The first chapter of this paper is devoted to an historical account of quality development and principles of the total quality management. The second chapter gives a definition of training and investigates training goals and need analysis methods to attain these goals. The chapter elaborates on the ways to plan, implement and evaluate the training. Lastly, the paper focuses on the practices of Kurtsan Medikal Inc. and involves a practical application of needs analysis methods specific to this company and preparation of a training plan and evaluation of the trainings given. The conclusion part of this paper contains the results of theoretical studies and which knowledge used for practies of Kurtsan Medikal İnc.The conclusion chapter gives what are the contributıons of practies to the firm . The conclusion part also gives recommendations on some specific issues that deserve particular attention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectToplam Kalite Yönetimien_US
dc.subjectİş Analizien_US
dc.subjectKişi Analizien_US
dc.subjectŞirket Analizien_US
dc.subjectEğitim İhtiyaçlarıen_US
dc.subjectTotal Quality Managementen_US
dc.subjectJob Analysisen_US
dc.subjectIndividual Analysisen_US
dc.subjectCompany Analysis
dc.subjectTraining Requirements
dc.titleToplam kalite yönetimi ilkeleri çerçevesinde işletmelerde eğitim ihtiyaçları tespiti ve uygulamalı bir örneken_US
dc.title.alternativeAssessment of training needs in an organization in line with the principles of total quality management and a practical exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster