dc.contributor.advisor | Gürbüz, Ali Kemal | |
dc.contributor.author | Dağdeviren, Ayhan | |
dc.date.accessioned | 2016-01-20T07:40:34Z | |
dc.date.available | 2016-01-20T07:40:34Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.date.submitted | 2007 | en |
dc.identifier.citation | Dağdeviren, Ayhan. Lisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumların ders programlarının fonksiyonel açıdan değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/1955 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Turizm eğitiminin istenen başarıyı sağlaması kuşkusuz, eğitim kurumlarının her aşamadaki öğretim etkinliğinin nitelikli bir yapıda olmasına bağlıdır. Nitelikli bir yapıya ulaşmada etkili olan faktörlerden en önemlilerinden biri de çağın değişen koşullarına göre düzenlenmiş bir programa sahip olmaktan geçmektedir. Bu çalışmada, lisans düzeyinde turizm eğitimi veren okulların amaçlarına uygun ders programı profiline sahip olup olmadığı ve ders
programlarının derse giren öğretim elemanlarının eğitimlerine göre şekillenip şekillenmediği araştırılmıştır. Araştırmada, lisans düzeyinde turizm eğitimi veren 8 okulun ders programları, rehberlik bölümleri, tüm okullarda zorunlu olarak okutulan dersler ile kredisi olmayan dersler kapsam dışında bırakılarak ele alınmıştır. Seçmeli ders durumları incelenerek programların öğrencileri farklı alanlarda geliştirmeye yöneltecek bir yapıda olup olmadığı tespit edilmiştir. Dersler, bilim dallarına göre Muhasebe-Finans-Yatırım, Yönetim, Ekonomi, Halkla İlişkiler-Pazarlama, Hukuk ve Özel olmak üzere 6 grupta sınıflandırılarak okullar arasında karşılaştırma yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; ders ağırlıklarının önemli düzeyde farklı olduğu görülmüş olmakla birlikte öğretim elemanlarının branşlarının girdikleri derslerle genelde uyumluluk gösterdiği tespit edilmiştir. Dolayısıyla, öğretim elemanlarının ders programlarının şekillenmesinde önemli bir rol oynadığı tespit edilmiştir. Okulların amaçlarının genelde benzerlik göstermesine karşın bazı farklılıkların olması, turizm eğitiminde amaçlara ulaşmada sınırları kesin
çizgilerle belirlenmiş bir program yapısının şart olmadığı veya programlardan ödün verildiği fikrini ortaya çıkarsa da turizm eğitimi için esas üzerinde durulması gereken konu, nelerin okutulup nelerin okutulmamasından çok, mevcut derslerin en iyi şekilde nasıl verilmesi gerektiği olmalıdır. | en_US |
dc.description.abstract | It is obvious that success in tourism training is highly dependent on qualified instructional activities held in schools across all grades. A program reconstructed according to the needs and advancements of its time is one of the indispensable factors that lead to achievement. This study examines if schools providing undergraduate training on tourism have curricula concordant with their objectives, and if their curricula are formed according to educational background of the teachers. In this research, curricula of 8 schools providing education on tourism were investigated by excluding guidance departments, courses that are compulsory for every school, and the courses without a credit degree from the scope of this study. Elective courses were examined to determine if different curricula aim to equip students with different skills. Courses were grouped in 6 categories according to their programs; Accounting-Finance-Investment, Management, Economics, Public Relations-Marketing, Law, and Special. Subsequently, a comparison across schools was conducted. Findings reveal that, on the one hand, there is a huge discrepancy across schools in terms of course load, and on the other, the courses are taught by teachers with consistent branches of study. Thus, it can be said that teachers play a crucial role in the formation of curricula. Although the objectives of the schools are greatly similar, there are several differences; and this may point either that it is not a must to have a rigid curriculum or that curricula are sacrificed for something else. However, the current question regarding tourism education is not what to teach, but how to teach the present courses best. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Turizm Eğitimi | |
dc.subject | Okulların Amaçları | |
dc.subject | Ders Programları | |
dc.subject | Öğretim Elemanları | |
dc.subject | Tourism Education | |
dc.subject | Objectives of Schools | |
dc.subject | Curricula | |
dc.subject | Teachers | |
dc.title | Lisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumların ders programlarının fonksiyonel açıdan değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Functional assessment of the curricula of schools providing undergraduate training on tourism | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |