Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaraman, Sebahattin
dc.contributor.authorKaşlı, Mehmet
dc.date.accessioned2016-01-20T07:40:34Z
dc.date.available2016-01-20T07:40:34Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006en
dc.identifier.citationKaşlı, Mehmet. Konaklama işletmelerinde bilgi teknolojilerinin pazarlama aracı olarak kullanımı: Balıkesir'de bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/1964
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractHer geçen gün gelişen teknolojiye paralel olarak, konaklama işletmeleri rekabet avantajı elde edebilmek için internetin önemini ve yeni pazarlara etkin bir biçimde ulaşmadaki fonksiyonlarını kavramak zorundadırlar. Hedef kitle ile kolaylıkla ve en yaygın biçimde ulaşılabilmesi açısından internet, yeni bir alternatif dağıtım kanalı olarak ele alınabilecek önemli avantajlara sahiptir. Bu çerçevede çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinin, bilgi teknolojileri ve internet yoluyla pazarlamaya yönelik yaklaşımlarını, bilgi teknolojilerinin pazarlamaya açısından zorunluluk düzeyini algılama biçimlerini ortaya koymaktadır. Ayrıca pazarlama hedefleri açısından konaklama işletmelerinin öncelikleri tespit edilmeye ve bu öncelikler arasında bilgi teknolojilerinin ve internet kullanımının konumu ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Balıkesir ilinde faaliyet gösteren 2, 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmeleri araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Beş ölçekli likert yöntemine göre hazırlanmış anket formuyla elde edilen veriler SPSS 12.0 programıyla analiz edilmiştir. İleri sürülen hipotezler ki- kare yöntemiyle test edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, konaklama işletmeleri, bilgi teknolojileri ve internetin, "yeni pazarlara ulaşma" ve hedef kitle ile "sürekli iletişim" açısından sağladığı fonksiyonlardan haberdar değildirler ve bilgi teknolojileri ve interneti yeterince kullanmadıkları da görülmektedir. Elde edilen sonuçlardan hareketle, konaklama işletmelerinin yeni pazarlara ulaşma çabalarında "etkin pazarlama" için öneriler sunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study presents an investigation on perceiving the importance of using internet and its functions to reach new markets in accomodation industry. Internet as a means to reach target consumers easily and a common way, has significant advantages as an alternative distribution channel. For this purpose, this study brings out the approaches of acccomodation companies towards internet as a way of marketing and the perception of the obligation of using information technologies for marketing by companies. Besides, the priorites of lodging operations and among those priorities the position of internet usage were investigated. The 2, 3, 4 and 5 star- lodging operations in Balıkesir constitutes the sample of this study. The data was obtained by a questionaire form with Five-point Likert Scale and was analysed with SPSS 12.0. Hypotheses have been tested by Chi-square analysis. According to the findings, it has been brought out that the acccomodation companies are not aware of the functions of information technology as a way to reach new markets and constant communication with consumers and they do not use it enough in the sector. Regarding the findings, there are some recommendations for effective marketing in new markets .en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonaklama işletmelerien_US
dc.subjectBilgi Teknolojilerien_US
dc.subjectElektronik Pazarlamaen_US
dc.subjectAccomodation Companiesen_US
dc.subjectInformation Technologiesen_US
dc.subjectElectronic Marketing.en_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde bilgi teknolojilerinin pazarlama aracı olarak kullanımı: Balıkesir'de bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeInformation technologies usage in accomodation industry as marketing tool: A research in Balıkesiren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster