Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKöroğlu, Ahmet
dc.contributor.authorGümüş, Hacer
dc.date.accessioned2016-01-20T07:40:37Z
dc.date.available2016-01-20T07:40:37Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008en
dc.identifier.citationGümüş, Hacer. Türkiye'de ulusal turizm örgütlerinin yapısal analizi ve turizm pazarlamasına katkılarına yönelik bir araştırma çalışması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2007
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractToplum içerisinde aynı yönde faaliyetlerde bulunan kişi veya işletmeler bir araya gelerek çeşitli örgütlenmeler oluştururlar. Sivil Toplum Örgütü olarak da adlandırılan bu örgütlenmeler kendi alanları ile ilgili çalışmalar yürütürler. Turizm alanında da bir araya gelmiş ve uzun yıllardır faaliyet gösteren örgütlenmeler mevcuttur. "Türkiye'de Ulusal Turizm Örgütlerinin Yapısal Analizi ve Turizm Pazarlamasına Katkılarına Yönelik Bir Araştırma Çalışması" isimli yüksek lisans tezinin amacı, turizmi geliştirmek ve sektörü yönlendirmek amaçları ile bir araya gelmiş bu örgütlerin turizme katkılarını pazarlama ve tanıtım boyutuyla ele alarak incelemektir. Bu amaçla hazırlanan çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde giriş, araştırmanın problemi, araştırmanın amacı, araştırmanın önemi ve araştırmanın sınırlılıklarına yer verilmiştir. İkinci bölümde Türkiye'deki turizm ve turizm örgütlerinin tarihsel gelişimi, ulusal ve uluslararası turizm örgütleri ve bu örgütlerin turizme etkileri incelenmiştir. Üçüncü bölümde turizm örgütlerinin ülke tanıtımı ve pazarlamasına etkileri ele alınmıştır. Dördüncü bölümde ise Türkiye'deki ulusal turizm örgütleri ile yapılan anket çalışması analiz edilmiştir. Araştırmada turizm örgütlerinin ülke pazarlaması ve tanıtımına etkileri ölçülmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractPeople and the business come together and consist different organizations. The organizations which named as civil social organizations are having some works in their fields. In tourism sector as well, there are many organizations which has have activities for long time. The aim of this master thesis which named as "The Constitutional Anaylise Of The Natıonal Tourısm Organizations" and a study to analyse to understand the contributions of them to the sector. To progress the tourism and to search the contributions of this organization which come together in order to drive the sector with the promotion and the marketing area. This study consist of four sections. In the first sections introduction, the problem, the aim, the importance and the limits of the research are presented. In the second sections the tourism in Turkey and the historical view of tourism organizations. The international tourism organizatıons, national tourism organizations and the effects of them to tourism is being searched. In the third sections the effects of these organizations to the marketing and the promotions are presented. In the fourth section the questionary which was fullfilled by tourism organization is being analysed. In the study the effect of the tourism organizations to country promotion and marketing is trying to be measured.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm Örgütlerien_US
dc.subjectUluslararası Turizm Örgütlerien_US
dc.subjectTanıtımen_US
dc.subjectTurizm Pazarlamasıen_US
dc.subjectTourism Organizationsen_US
dc.subjectNational Tourism Organizationsen_US
dc.subjectPromotingen_US
dc.subjectMarketing in Tourismen_US
dc.titleTürkiye'de ulusal turizm örgütlerinin yapısal analizi ve turizm pazarlamasına katkılarına yönelik bir araştırma çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe constitutional analysis of the national tourism organisations in Turkey and a search for contribution of marketing in tourismen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster