Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTezci, Erdoğan
dc.contributor.authorYaşar, Başak
dc.date.accessioned2016-01-20T07:51:52Z
dc.date.available2016-01-20T07:51:52Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010en
dc.identifier.citationYaşar, Başak. Sınıf öğretmenlerinin portfolyo değerlendirme sürecine ilişkin görüşleri (Balıkesir ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2062
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırma, yenilenen ilköğretim programı ile daha etkin bir şekilde kullanılması önerilen portfolyo değerlendirme yönteminin, ilköğretim birinci kademedeki öğretmenlerin bu uygulama hakkındaki düşüncelerini tespit etmek ve uygulamada karşılaşılan olumlu ve olumsuz yönleri ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup öğretmenlerin portfolyo değerlendirme yöntemi ile ilgili bilgi ve görüşlerini belirlemek için 5'li Likert ölçek geliştirilmiştir. Veriler, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Balıkesir il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 608 sınıf öğretmeninden toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen nicel veriler SPSS for Windows 12.0 paket programı ile çözümlenmiştir. Ölçekten elde edilen nicel verilerin analizinde t- testi, Anova, frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin portfolyo değerlendirme yöntemine yönelik görüşlerinin genel itibariyle olumsuz olduğu, öğretmenlerin görüşlerinin cinsiyetlerine ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğretmenlerin portfolyo değerlendirme yöntemi ile ilgili en büyük sorununun konu ile ilgili bilgi eksikliği olduğu belirlenmiştir. Öğretmenler bu bilgi eksikliğinden dolayı portfolyo değerlendirme yönteminin öğrenciye katkı sağlamadığı görüşünde birleşmişlerdir. Ayrıca portfolyo değerlendirme uygulamasının çok zaman aldığı, uygulama için fiziksel olanakların kısıtlı olduğu ve portfolyo değerlendirme yöntemini etkili bir şekilde uygulayabilmeleri içinde kapsamlı bir eğitime (teorik-uygulamalı kurslar ve seminerler) ihtiyaç duydukları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this research, the portfolio assessment, recommended to be used more effectively with renewed elementary school program, the first stage of the elementary school, to determine views of teachers about the application with positive and negative sides that is appeared in the application. The research is conducted through a survey based on a 5 point Level Likert Scale that aims to investigate teachers' opinions on the portfolio evaluation method. The survey is administered in Balıkesir city centre in 2009-2010 academic year and 608 school teacher responded the survey. Quantitative data obtained from the survey was analysed with SPSS for Windows 12.0 and T-test, ANOVA, frequency and percentage values were calculated. According to results of the research, it was determined that teachers' opinions about the portfolio assessment are mainly negative, and the views of teachers do not show difference with regards to gender and professional experience of the teachers. There is common view among teachers which the biggest problem of teachers about portfolio assessment is the lack of the knowledge about the subject matter, and due to this problem, they share common view that portfollio assesment does not contribute to student . Moreover, it was determined that the practice with portfolio method takes much time, and the physical opportunities are limited, and the teachers need a comprehensive instruction (theoretical, applied courses and seminars) to apply the portfolio method effectively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖlçme ve Değerlendirme Yöntemlerien_US
dc.subjectPortfolyo Değerlendirmeen_US
dc.subjectÖğretmen Görüşlerien_US
dc.subjectThe Methods of Measurement and Evulationen_US
dc.subjectPortfolio Assessmenten_US
dc.subjectViews of Teacheren_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin portfolyo değerlendirme sürecine ilişkin görüşleri (Balıkesir ili örneği)en_US
dc.title.alternativeTeachers' views related to the portfolio assessment (The Balıkesir sample)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster