Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaraman, Sebahattin
dc.contributor.authorGeyik, Seher
dc.date.accessioned2016-01-20T07:55:33Z
dc.date.available2016-01-20T07:55:33Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011en
dc.identifier.citationGeyik, Seher. Destinasyon pazarlamasında imajın rolü: Turist rehberleri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2099
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİmaj destinasyon pazarlaması için önemli olan unsurlardan biridir. Turistler yapacakları ziyaretlerde destinasyonun imajını göz önünde bulundurmakta ve bu imaj destinasyon seçmniminde turistlerin kararlarını etkilemektedirler. Turist rehberleri ise, destinasyonları tanıtma ve pazarlama sürecinde rol alan kişiler olarak olumlu bir imaj oluşumunda etkili olmaktadırlar. Bu çalışmanın ana amacı, turist rehberlerinin destinasyon imajını nasıl algıladıklarını ölçmektir. Araştırmada anket tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonunda ankete katılanların destinasyon imajı algılarında bazı değişkenlere göre (yaş, eğitim durumu, mesleki eğitim durumu, mesleki tecrübe ve yurt dışında bulunma süreleri) istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir. Bu çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çalışmanın problemi, amacı, önemi, sınırlılıkları ve tanımları ele alınmaktadır. İkinci bölüm ilgili alanyazın bölümünü içermekte ve ilgili alanyazın bölümü kuramsal çerçeve ve ilgili çalışmalar olmak üzere iki kısımda incelenmektedir. Kuramsal çerçevede turist rehberliği ve destinasyon imajı konuları açıklanmakta ve ilgili araştırmalar kısmında destinasyon imajı ile ilgili yapılan araştırmalara yer verilmektedir. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemine değinilmektedir. Dördüncü bölümde araştırma bulgularına ve beşinci bölümde ise araştırmanın sonuçlarına yer verilmekte, bu sonuçlar ışığında öneriler geliştirilmektedir.en_US
dc.description.abstractImage is one of the most important elements for destination marketing. Tourists consider the image of destination for their visits and that image affects their decisions to the selection of a destination. Tourist guides play a role in the formation of the image of the process of promotion and marketing of destinations. The main purpose of this study, to measure the perception of the image of destination of tourist guides. Survey Technique was used in the study. And the data obtained were subjected to analysis. At the end of the research, respondents perceptions of the image of destination, -according to some variables- (as age, education, professional education, duration of professional experience and duration of the residence abroad), statistically significant differences were detected. This study consisted of five main sections. In the first section, the purpose of study, importance, limitations and definitions were discussed. The second section consisted of relevant literature and related literature section of the chapter theoretical framework and related activities to be examined in two parts. By the theoretical framework, destination marketing, image and tourist guides issues were explained and the relevant research part of the research done on these issues was discussed. The third section evaluated the research method. The fourth section addressed the research findings. And in the fifth section, the survey results was given, as well as recomendations were developed in the light of these results.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestinasyon Pazarlaması
dc.subjectİmaj
dc.subjectDestinasyon İmajı
dc.subjectTurist Rehberi
dc.subjectDestination Marketing
dc.subjectImage
dc.subjectThe Image of Destination
dc.subjectTourist Guide
dc.titleDestinasyon pazarlamasında imajın rolü: Turist rehberleri üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe role of image on destination marketing: A study on tourist guidesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster