Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHacıoğlu, Necdet
dc.contributor.authorÖzcan, Sinem
dc.date.accessioned2016-01-20T07:55:33Z
dc.date.available2016-01-20T07:55:33Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011en
dc.identifier.citationÖzcan, Sinem. Turizm işletmelerinin karşılaşmış oldukları pazarlama sorunları Balıkesir ilinde bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2101
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractHızla gelişen ve değişen günümüz piyasa koşullarında pazarlama tüm sektörler için en önemli işletme fonksiyonları arasında yer almaktadır. Hatta pazarlama, işletmelerin satış ve karlılıklarını arttırma yönünün dışında, dış dünyaya açılan yüzleri olması nedeniyle pek çok işletme açısından en önemli fonksiyon olarak değerlendirilmektedir. Balıkesir ilinde faaliyet gösteren turizm işletme belgeli konaklama tesislerinin ve seyahat acentalarının pazarlama sorunlarını belirlemeye yönelik bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde; Balıkesir ilinin mevcut arz kaynaklarını genel olarak değinilmiştir. Balıkesir ilinin nüfusu, iklimi, bitki örtüsü, kültürel değerleri, yöresel mutfağı, ekonomik yapısı hakkında bu bölümde bilgiler verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümde; Balıkesir ili turizm potansiyeli ve ildeki mevcut ve geliştirilebilecek turizm çeşitleri, Balıkesir ilindeki yerel yönetimlerin turizm çalışmaları, Balıkesir turizm istatistiklerine yer verilmiştir. Üçüncü bölümde turizm pazarlaması, Balıkesir ilindeki turizm işletmelerinin pazarlama faaliyetleri ve turizm işletmelerinin sorunları yer almaktadır. Son bölümde, Balıkesir'de faaliyet gösteren turizm işletme belgeli konaklama tesislerinin ve seyahat acentalarının karşılaştıkları pazarlama sorunlarının tespitine yönelik hazırlanan iki farklı anket formu yer almaktadır. Bu kapsamda araştırmaya Balıkesir ilinde faaliyet gösteren 100 işletme katılmıştır. Araştırma Mayıs 2011'de yüz yüze yapılan görüşmeler ve e-posta yolu ile gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractToday's rapidly changing market conditions and marketing developed for all sectors are among the most important business functions. Even the marketing, sales and profitability of businesses outside of the direction of increase, due to the many faces of opening to the outside world in terms of business is considered as the most important function. The aim of the study is to determine the marketing problems of travel agencies and hotels in Balıkesir. The study consists of four parts. In the first part of the study, Balikesir province in general, the current supply sources were mentioned. In this section, we information about, the population of Balikesir, climate, vegetation, cultural values, local cuisine and provides economy. In the second part of the study, Balikesir province and the provincial tourism potential and to improve on the existing types of tourism, tourism activities of local authorities in the province of Balikesir, Balikesir tourism statistics were given. In the thirth part of the study, tourism marketing, tourism enterprises and marketing activities and tourism enterprises in the province of Balikesir is located in the problems were mentioned. The last chapter, Balikesir certified accommodation facilities and travel agencies operating in the tourism business to identify marketing problems faced by two different questionnaires are prepared. In this frame the questionnaire research was done to 100 firm. The research was done by interviewing with in May 2011.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm Pazarlaması
dc.subjectTurizm Pazarlamasının Hedefleri
dc.subjectPazarlama Stratejisi
dc.subjectSeyahat Acentası
dc.subjectKonaklama İşletmesi
dc.subjectAlternatif Turizm
dc.subjectTourism Marketing
dc.subjectAim of Tourism Marketing
dc.subjectMarketing Strategics
dc.subjectTravel Agency
dc.subjectRoadhouse
dc.subjectAlternative Tourism
dc.titleTurizm işletmelerinin karşılaşmış oldukları pazarlama sorunları Balıkesir ilinde bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeMarketing problems faced by tourism companies balıkesir provincial an aplicationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster