dc.contributor.advisor | Yılmaz, M. Ercan | |
dc.contributor.author | Saatçı, Mustafa Fatih | |
dc.date.accessioned | 2016-01-20T07:57:35Z | |
dc.date.available | 2016-01-20T07:57:35Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011 | en |
dc.identifier.citation | Saatçi, Mustafa Fatih. Politika üretme biçimi ve makro uyuşmazlık çözüm yöntemi olarak destek koalisyonu çerçevesi (ACF). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/2119 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı daha önce Türkiye'de üzerinde çalışma yapılmamış Destek Koalisyonu Çerçevesi'ni (DKÇ) tanıtarak, eğitim alt-sistemi altında mevcut iki dilli tartışmaların Destek Koalisyonu Çerçevesiyle nasıl müzakere edilebileceğini göstermektir. Bunu yaparken de iki dilli tartışmalar etnik çatışmaların bir unsuru olarak görülmüş ve bu bağlamda Destek Koalisyonu Çerçevesi aynı zamanda etnik çatışmalarda barışın tesisi için bir yol olabileceği teorik olarak düşünülmüştür. Dolayısıyla, çalışma hazırlanırken özellikle kaynak taraması ve geçmişte uygulanmış olan Destek Koalisyonu Çerçevesi örneklerinden yararlanılmıştır. Türkiye'de eğitim alt-sistemindeki iki dilli eğitim tartışmalarına ışık tutacağı düşüncesiyle, Destek Koalisyonu Çerçevesinin aynı temalı uygulaması olan Kanada örneği ele alınarak incelenmiştir. Kanada da olduğu gibi Türkiye'de de Destek Koalisyonu Çerçevesi'nin uygulanmasının pasif etnik çatışmayı büyümeden engelleyebileceği düşünülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to illustrate how Advocacy Coalition Framework, which has not been studied in Turkey before, could be applied as a way of negotiation in current discussions regarding two language system under education sub-system. In this regard, two language discussions have seen as a part of ethnic conflicts, and Advocacy Coalition Framework, theoratically, might be thought as a way of conflict resolution. Therefore, since the study is in theoritical framework, the implemented examples of Advocacy Coalition Framework and resources applied in the past are thought as useful for the study. Thus, as Canada experienced the same two language discussion in the past, it was chosen as an intructive example for Turkey, which currently has a similar two language discussions. In other words, as in Canada, applying Advocacy Coalition Framework in Turkey concerning two language discussion under education subsystem might be a useful tool to alleviate passive ethnic conflict. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Destek Koalisyonu Çerçevesi | |
dc.subject | Siyasa-Merkezli Öğrenme | |
dc.subject | Destek Koalisyonları | |
dc.subject | Etnik Çatışma | |
dc.subject | Pasif Çatışma | |
dc.subject | İki Dilli Eğitim | |
dc.subject | Advocacy Coalition Framework | |
dc.subject | Policy-Oriented Learning | |
dc.subject | Advocacy Coalitions | |
dc.subject | Ethnic Conflict | |
dc.subject | Passive Conflict | |
dc.subject | Two Language Education | |
dc.title | Politika üretme biçimi ve makro çatışma çözüm yönetimi olarak destek koalisyonu çerçevesi (ACF) | en_US |
dc.title.alternative | Advocacy coalition framework as a way of policy making and resolution of macro conflicts | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |