Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTezci, Erdoğan
dc.contributor.authorKoluman, Serkan
dc.date.accessioned2016-01-20T07:57:35Z
dc.date.available2016-01-20T07:57:35Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011en
dc.identifier.citationKoluman, Serkan. İlköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan küresel bağlantılar öğrenme alanına yönelik öğretmen görüşleri (Balıkesir il örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2120
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2004 yılında yenilenen ilköğretim sosyal bilgiler programında yer alan Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı'na yönelik görüşlerini tespit etmektir. Betimsel tarama modelinde olan araştırmada öğretmenlerin Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı ile ilgili görüşlerini belirlemek için 5'li Likert ölçek geliştirilmiştir. Veriler 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Balıkesir il sınırları içerisinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 199 sosyal bilgiler öğretmeninden toplanmıştır. Uygulama sonucu elde edilen veriler SPSS for Windows 12.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı'na ilişkin görüşlerinin genel İtibariyle olumlu olduğu, öğretmenlerin görüşlerinin cinsiyet, mesleki kıdem ve görev yaptıkları okul türü açısından anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğretmenlerin görüşlerinde mezun olunan okul türü açısından anlamlı farklılık gösterdiği belirlenen araştırmada öğretmenlerin Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanının varlığını gerekli bulduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine views of social studies teachers about global connections theme in the renewed primary social studies curriculum in the 2004. 5 point level scale was enhanced in order to determine views of teachers about global connections theme in the research through descriptive analysis model. Data was gathered from 199 social studies teachers who study in the primary schools locating in the Balıkesir city in the 2009-2010 academic year. Data obtained from at the end of application was analyzed with SPSS for Windows 12,0 program. It was determined that views of social studies teachers were mainly positive about global connections theme and views of teachers did not indicate meaningful differences in terms of gender, professional experience, kind of schools in which they performed. It was ascertained that teachers required existence of global connections theme in this research in which there were meaningful differences in terms of kind of school from which they had graduated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKüreselleşmeen_US
dc.subjectKüreselleşme ve Eğitimen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectKüresel Bağlantılar Öğrenme Alanıen_US
dc.subjectGlobalizationen_US
dc.subjectGlobalization and Educationen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectGlobal Connections Themeen_US
dc.titleİlköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan küresel bağlantılar öğrenme alanına yönelik öğretmen görüşleri (Balıkesir il örneği)en_US
dc.title.alternativeViews of teacher about global connections theme in the primary 6th and 7th grade the social studies curriculum (Balıkesir sample)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster