Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgüneş, Yalçın
dc.contributor.authorLaloş, Meral
dc.date.accessioned2016-01-20T07:57:38Z
dc.date.available2016-01-20T07:57:38Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012en
dc.identifier.citationLaloş, Meral. Kosova'da ilköğretim yönetici ve öğretmenlerinin yöneticilerin kültürel liderliğine yönelik görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2153
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı; Kosova'da Prizren ve Prizren Belediyesine bağlı olan köylerdeki İlköğretim okullarında öğretmen, müdür ve müdür yardımcıların görüşlerine göre yöneticilerin kültürel liderlik rollerini yerine getirme düzeylerinin belirlenmesidir. Yöneticilerin kültürel liderlik rollerini gerçekleştirme düzeylerinin kıdem, branş, okul türü, cinsiyet, öğrenim durumu ve yaş değişkenlerine göre nasıl değiştiği incelenmiştir. Araştırma, betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma evrenini, Kosova'da Prizren ve Prizren Belediyesine bağlı olan köylerinde yer alan ilköğretim okullarında 2010-2011 öğretim yılında görev yapan toplam 1570 öğretmen 96 yönetici oluşturmuştur. Öğretmenlerden 270, yöneticilerde 46 kişi örneklemi oluşturmuştur. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemesi için; frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, Man Whitney U Testi, Kruskal-Wallis H Testi, Anova Varyans Analizi kullanılmıştır. Anlamlılık testlerinde alfa 0.05 düzeyi esas alınmıştır. Araştırmanın sonucunda, yöneticilerin kültürel liderlik rollerini yerine getirme düzeyi ile ilgili olarak, öğretmen, müdür ve müdür yardımcıların kendi aralarında görüş farklılıkları olmadığı belirlenmiştir. Yöneticilerin kültürel liderlik rollerini gerçekleştirme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerini yaş değişkeni, kıdem, öğrenim durumu, başarı etkilerken, cinsiyetin etkili olmadığı belirlenmiştir. Yönetici görüşlerine göre okul yöneticileri kültürel liderlik rollerini oldukça iyi düzeyde (x̄ =3.96) yerine getirmektedir. Aynı şekilde öğretmen görüşlerine göre okul yöneticileri kültürel liderlik rollerini oldukça iyi düzeyde (x̄ =3.56) yerine getirmektedir. Analiz sonucunda, anlamlı bir farklılık olmadığı "Okul Yöneticilerinin Kültürel Liderliği"ne ilişkin öğretmenlerin görüşleri ile yöneticilerin görüşleri arasındaki ilişkinin negatif yönde düşük düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine levels at which principals carry out their cultural leadership roles according to teachers, principals and deputy principals at primary schools in Prizren and villages of Prizren Municipality in Kosovo. This study studied how levels of principals carrying out their cultural leadership roles changed based on variables of seniority, branch, type of school, gender, educational status and age. The study used relational survey model. Population of the study comprised of totally 1570 teachers and 96 principals working during 2010-2011 school year at primary schools in Prizren and villages of Prizren Municipality in Kosovo. 270 teachers and 46 principals formed the sample group of the study. Frequency, percentage, mean, standard deviation, Man Whitney U test, Kruskal-Wallis H test, and ANOVA variance analysis were used to conduct statistical analysis of data. Alpha level of 0.05 was used as significance tests. Study results concluded that there was no diversity of views between teachers, principals and deputy principals related to levels at which principals carry out cultural leadership roles. While variables of age, seniority, educational status, and success affected views of teachers related to levels at which principals carry out cultural leadership roles, variable of gender had no effect on these levels. According to views of principals, school principals carry out their cultural leadership roles at higher level (x̄=3.96). Likewise, views of teachers indicated that school principals carry out their cultural leadership roles at higher level (x̄ =3.56). As a result of analysis there was no significant difference and it was identified that there was a negative significant relationship between the views of teachers and views of principals related to cultural leadership of school principals.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültürel Liderliken_US
dc.subjectİlköğretim Yönetici ve Öğretmenleren_US
dc.subjectCultural Leadershipen_US
dc.subjectPrimary School Principals and Teachersen_US
dc.titleKosava'da ilköğretim yönetici ve öğretmenlerinin yöneticilerin kültürel liderliğine yönelik görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe opinion of Kosovo elementabar school managers and teachers oriented with managers cultural leader shipen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster