Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMet, Ömer Lütfi
dc.contributor.authorBaşkan, Kürşat
dc.date.accessioned2016-01-20T07:57:38Z
dc.date.available2016-01-20T07:57:38Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012en
dc.identifier.citationBaşkan, Kürşat. Toplam kalite yönetimi ilkeleri ile konaklama işletmeleri performansı arasındaki ilişkilerin incelenmesi İstanbul ili 5 yıldızlı oteller örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2160
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri olan Üst Yönetim ve Yöneticilerin Liderliği, Eğitim, Takım Çalışması, Müşteri Odaklılık, Sürekli Gelişme(Kaizen) ve Kalite bilgisi ve sıfır hata ile işletme performansı arasındaki ilişkilerini ortaya koymaktır. Araştırma yapmak için, yoğun olarak bir arada bulunabilecek yer olması gerekçesiyle, İstanbul üzerinde 60 adet 5 yıldızlı otel seçilmiştir. Elde edilen verilerin analizi, SPSS 19 Programında yapılmıştır. Böylelikle TKY ilkeleri ile konaklama işletmeleri performansı arasındaki ilişkiler ortaya çıkmıştır. Ayrıca İşletmelerin TKY anlayışına nasıl baktığı, TKY felsefesini algısı ve Kalite Güvence Sistemlerini kullanım durumları da incelenmiştir. Anket analizlerinin sonuçları yorumlanmış ve söz konusu iki faktör arasındaki ilişkinin ne boyutta olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to reveal relationships among top management and manager lidership, which is total quality management principles, education, teamwork, customer focus, continuous improvement, quality knowledge and zero error, which has aspect of business performance, operational performance, innovation performance, financial performance. Sixty five-star hotels in Istanbul were chosen for this research because they can be found close each other in the same city which is Istanbul. Acquired datas are statisticaly analyzed in SPSS 19 Statistic Programme. So, relationships between TQM principles and accomodation business performance have occured. In addition, how do businesses see TQM, perception of TQM philosopy and usage of quality systems are also analyzed. Results of survey analysis have been mentioned and in which zone is relationship between two format has been observed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectToplam Kalite Yönetimien_US
dc.subjectKonaklama İşletmeleri Performansıen_US
dc.subjectTKY-Performans İlişkisien_US
dc.subjectKalite Güvence Sistemlerien_US
dc.subjectOtellerde TKY ve Performansen_US
dc.subjectTotal Quality Managementen_US
dc.subjectAccomidation Bussiness Performance
dc.subjectTQM on Hotels
dc.subjectTQM-Performance Relationship
dc.titleToplam kalite yönetimi ilkeleri ile konaklama işletmeleri performansı arasındaki ilişkilerin incelenmesi İstanbul ili 5 yıldızlı oteller örneğien_US
dc.title.alternativeAnalysis of the relationship between total quality management's principles and hotel business performancev Istanbul province exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster