Güncel Gönderiler: Turizm Rehberliği Bölümü
Toplam kayıt 51, listelenen: 21-40
-
İkinci konut sahiplerinin ikincil konut turizmine yönelik algılarının belirlenmesi üzerine bir araştırma
(İrfan Yazıcıoğlu, 2021)Bu araştırmada Edremit'te ikinci konut sahibi bireylerin; ikincil konut turizmine yönelik algılarını tespit etmek ve ikincil konut turizmine katılım sebeplerinin neler olduğunun belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç ... -
Turizm ve güvenlik ilişkisi (Doğu ve güneydoğu anadolu bölgelerini ziyaret eden yerli turistlere yönelik araştırma)
(Kafkas Üniversitesi, 2020)Turizmin yaşanan çeşitli güvenlik sorunlarından kolaylıkla etkilenebilen bir sektör olması ve güvenlik sorunlarının turistik talebe etki etmesi sonucu, ulusal ve uluslararası seyahate katılan turistlerin güvenlik algılarını ... -
Turistlerin Türkiye, İstanbul, turizm ve turist rehberi ile ilgili metaforik algıları
(Balıkesir Üniversitesi, 2020)Türkiye; doğal güzellikleri, tarihi geçmişi ve kültürel mirasının yanı sıra hem modern tesisleri hem de kaliteli hizmet sunumu ile dünya çapındaki turistik destinasyonlar arasında yer almaktadır. Sahip olduğu turizm ... -
Turist rehberliği mesleğinde yaşanan güncel sorunlar üzerine bir inceleme
(ORSA Medya, 2020)Çalışmanın amacı; turist rehberliği mesleğinin güncel sorunlarını ve turist rehberlerinin turizm sektörünün mevcut durumuna yönelik bakış açılarını belirlemektir. Veriler, 2018 yılı Kasım ve Aralık aylarında 28 turist ... -
Turist rehberlerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik algılarının belirlenmesi
(Yaşar University, 2020)Artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanımı, müzelerdeki sergileme yöntemlerinin zenginleştirilmesi ve kültürel miras alanlarında yer alan kültürel öğelerin korunması ve turistlerin bu öğeleri daha iyi bir biçimde ... -
Turist rehberlerine yönelik elektronik yorumların içerik analizi: TripAdvisor örneği
(Gümüşhane Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada ziyaretçilerin elde edecekleri tatil deneyimlerinde önemli bir faktör olan turist rehberlerinin mesleki yeterliliklerinin mevcut durumunun ortaya çıkarılması ve ziyaretçilerin rehberli turlardan memnuniyet ... -
Turist rehberi adaylarının kültür varlıklarına yönelik bilgi düzeyleri ve tutumları
(Celal Bayar Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı turist rehberi adayı olarak Balıkesir Üniversitesi Turizm Rehberliği bölümünde eğitim almakta olan öğrencilerin kültür varlıklarına yönelik bilgi düzeylerini ve tutumlarını belirlemektir. Nicel araştırma ... -
Marka aşkı, marka sadakati ve ağızdan ağıza pazarlama ilişkisi: THY örneği
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Havayolu ulaşım sektörü turizmin ayrılmaz bir parçasıdır. Türkiye’de 2003 yılından bugüne yapılan yasal düzenlemeler ile birlikte havacılık sektörü hızlı bir şekilde büyümüştür. Bu durum havalimanı sayılarının, kapasitelerinin ... -
Duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişki ve değişkenlerin davranışsal niyet üzerindeki etkisi
(Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Bu araştırmada, turistlerin duyusal deneyim memnuniyeti ve yöresel yiyecek deneyimi arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu değişkenlerin gelecekteki tüketici davranışlarına olan etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. ... -
Antandros Antik Kenti’nin kültür turizmine kazandırılması: Nitel bir araştırma
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Kültür turistleri geçmiş dönem uygarlıklarına ait eserleri görmek için arkeolojik alanları ziyaret etmektedir. Dolayısıyla kültür turizmi, bir bölgenin turizme kazandırılmasında oldukça büyük bir öneme sahiptir. Balıkesir ... -
An investigation to determine the work values of tourism students
(Elsevier Science Bv, 2014)In this study, it is aimed to determine the work values of tourism students. In addition it has been tried to determine whether there is a significant differences between students' demographic characteristics and work ... -
HACCP sisteminin otellerin mutfak çalışanları tarafından değerlendirilmesi: 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(2008)Yiyecek-içecek üreten isletmelerde gıda hijyeni ve güvenligi, diger bir deyisle yiyecek ve içeceklerin, belirlenmis saglık standartlarına göre hazırlanması, müsteri saglıgı ve memnuniyeti açısından oldukça önemlidir. Gıda ... -
Bütünleşik pazarlama iletişimi etkisiyle dastinasyon marka imajı üzerine bir araştırma
(2008)Destinasyonun etkin bir biçimde pazarlanabilmesi için, destinasyon yönetiminin belirlediği hedef kitleleri etkileyecek mesajları, sadece tutundurma karması metotlarıyla değil, tüm pazarlama karması elemanlarının da içinde ... -
İşgören doyumu ve turizm işletmelerinde yapılan araştırmalara ilişkin bir değerlendirme
(2011)Bu çalışmanın amacı, iş doyumunun bireysel ve örgütsel açıdan öneminin ortaya konulması ve turizm işletmelerinde çalışan işgörenlerin iş doyumunu etkileyen faktörlerin kavramsal olarak değerlendirilmesidir. Bu amaçla yerli ... -
Turist rehberlerinin iletişim yeterlilikleri: Kültürlerarası bir karşılaştırma
(2012)Çalışmanın amacı; turistlerin, rehberin iletişim yeterliliklerine verdikleri öneme ve rehberin iletişim performansına yönelik görüşlerinin faklı kültürlere sahip turistler açısından nasıl algılandığını ve kültürlere göre ... -
Turist rehberlerinin ekoturizm alanındaki yeterliliklerinin önemperformans analizi
(2012)Turist rehberleri turistlerin deneyimlerini arttırarak memnuniyetlerinin sağlanması noktasında öncü kişilerden biridir. Bu nedenle onların performansı ne kadar yüksek olursa turist memnuniyeti de o derece yüksek olacaktır. ... -
İçsel ve dışsal iş doyum düzeyleri ile genel iş doyum düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Turist rehberleri üzerinde bir araştırma
(2012)Turist rehberlerinin içsel ve dışsal iş doyum düzeyleri ile genel iş doyum düzeyi arasındaki ilişkilerin belirlenmesi amaçlanan bu çalışmada anket tekniği kullanılarak turist rehberleri üzerinde bir araştırma yapılmıştır. ... -
Doğaya dayalı gerçekleştirilen turizm faaliyetleri içerisinde turist rehberlerinin rolleri üzerine bir inceleme
(2012)Sorumluluk taşıyan-çevreye zarar vermeyen, doğa ile iç içe olmayı hedefleyen doğaya yönelik faaliyetlere katılmak için yapılan, yöre halkını ekonomik ve sosyal olarak destekleyen turizm faaliyetlerinin gerçekleşmesinde, ... -
Turist rehberlerinin iş yaşamındaki rolleri üzerine kavramsal bir değerlendirme
(2013)Turist rehberleri; turistlere seçtikleri dilde liderlik yapan, bulunduğu bölgenin kültürel ve doğal miraslarını onlara tercüme eden ve bulunduğu bölgenin uygun bir yönetimi tarafından kabul edilmiş donanımına sahip kişilerdir. ... -
Kültürel değerlerin destinasyon imajına etkisi: Eskişehir 2013 Türk dünyası kültür başkentine yönelik bir araştırma
(2013)Destinasyon imajının dinamik ve değişken yapısı, onun sürekli olarak ölçülmesini ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar ve araştırmalar yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu noktada bu çalışmanın temel amacı kültürel ...