Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTetik, Nuray
dc.contributor.authorTürk, Okan
dc.date.accessioned2016-01-20T09:57:33Z
dc.date.available2016-01-20T09:57:33Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015en
dc.identifier.citationTürk, Okan. Balayı çiftlerinin tatil tercihlerini etkileyen faktörler: Balayı turistleri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2255
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBalayı, yeni evlenen çiftlerin evliliğin ilk günlerinde ya da iş, boş zaman sınırlılığı ve diğer özel durumlar gibi nedenlerden dolayı evliliğin ilk günlerinde gidemedikleri durumlarda kendilerinin belirlediği daha sonraki özel bir tarihte evliliklerini kutlamak amacıyla yaptıkları seyahat ve konaklamaların içeren tatil olarak tanımlanmaktadır. Balayı tatilleri yeni evli çiftlerin baş başa geçirecekleri ilk tatilleridir ve istisnai durumlar dışında genellikle evliliğin ilk günlerinde, yorucu düğün organizasyonlarından sonra gerçekleşmektedir. Balayı tatili yeni evli çiftler için düğün telaşından kaynaklanan yorgunluğun ve stresin atılacağı rüya gibi bir tatili ifade etmektedir. Bu yüzden balayı çiftleri tatillerinin sorunsuz geçmesini istemektedirler. Ayrıca balayı tatili unutulmayacak bir anı olacağı için çiftlerin sunulan ürün ve hizmetlerden beklentileri de yüksek olmaktadır. Bu nedenle tatil tercihlerinde daha hassas ve daha özenli davranmaktadırlar. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı; balayı çiftlerinin tatil tercihlerini etkileyen faktörleri belirleyerek bu faktörler doğrultusunda sonuçlar çıkarıp, bu sonuçlar ile balayı çiftlerine sunulan hizmetlerin kalitesinin artırılması konusunda önerilerde bulunmaktır. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çalışmanın amaç ve önemine değinilmiş, ikinci bölümde çalışmanın kavramsal çerçevesi çizilmeye çalışılmış, üçüncü bölümde alan araştırmasının detayları hakkında bilgi verilmiş, verilerin analizine ilişkin değerlendirmelerde bulunulmuş, dördüncü bölümde alan araştırması sonucu elde edilen veriler istatistiki analizler yoluyla test edilmiş ve yorumları yapılmıştır. Son bölüm olan beşinci bölümde ise araştırma bulgularından hareketle sonuçlar değerlendirilmiş ve bu sonuçlar doğrultusunda sektörde bulunan işletmelere öneriler getirilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractHoneymoon is defined as a holiday which contains travel and accommodation to celebrate marriage of newly married couples either in the early days of marriage or another special time set by themselves because of their work, lack of leisure time and other special circumctances. Honeymoon especially is the first holiday which newly married couples spend time together alone and with exceptions, generally, it happens in the early days of marriage, after the exhausting wedding ceremonies. For newly married couples, honeymoon vacation is as a dreamy holiday that will take out stress and tiredness caused by rush of weddings. For this reason, honeymooners want to their vacation go smoothly. In addition, in the honeymoon, expectations of products and services offered will be high for the couples since honeymoon is one of the most memorable time for them. Therefore, they are more sensitive and attentive in their vacation preferences. This leads to us to determine the aim of this work as; identifying factors affecting vacation preferences, with regards to these factors, achieving some results which make some suggestions to increase the quality of service offered for the couples. This study consists of five section. In the first section, the aim and importance of work is explained. In section 2, the conceptual framework of the study is determined. In section 3, the details of the research is given and the analysis of data is assessed. In the section 4, results of the work is tested by statistical analysis and interpretation of the data obtained is performed. Finally, in section 5, with considering research findings, results are pointed out and these results are used to give recommendations to the companies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazar Bölümlendirme
dc.subjectNiş Pazarlama
dc.subjectTüketici Satın Alma Karar Süreci
dc.subjectBalayı
dc.subjectMarket Segmentation
dc.subjectNiche Marketing
dc.subjectConsumer Buying Decision Process
dc.subjectHoneymoon
dc.titleBalayı çiftlerinin tatil tercihlerini etkileyen faktörler: Balayı turistleri üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeFactors that affect the holiday preferences of honeymooners: A research on honeymoon touristsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster