Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErtuğrul, Cemil
dc.contributor.authorTunçsiper, Çağatay
dc.date.accessioned2016-04-04T08:55:26Z
dc.date.available2016-04-04T08:55:26Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014en
dc.identifier.citationTunçsiper, Çağatay. Otomotiv sektörünün makro analizi ve strateji yönetimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2336
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractKüreselleşme ve teknolojik gelişmelerin hızla artmaya başlaması sonucu rekabet avantajının sağlanması için yeni politikalar geliştirilmeye başlanmıştır. Bu noktada çok uluslu şirketlerin alışılagelmiş analizlerle strateji belirlemesi yerine öncelikle çok kapsamlı makro analizlere yoğunlaşarak organizasyon dışı dünyayı iyi analiz etmeleri gerektiği vurgulanmıştır. Analizleri yapabilmek için örnek sektör olarak otomotiv örnek firma olarak ta Ford seçilmiştir. Dış faktör analizini gerçekleştirmek için sektörü dışarıdan etkileyebilecek tüm politik, ekonomik, soysal ve teknolojik faktörleri ele alan PEST, fırsatlar & tehlikeler analizi ve Michael Porter'ın sektör bileşenlerini incelediği 5 güç analizi kullanılmıştır. PEST analizi sonrası çıkan tüm faktörler filtreleme matrisinden geçirilerek içlerinden sektör üzerinde en ciddi etkisi bulunabilecek faktörler kullanılarak kısa-orta vadede geçerli olabilecek iki adet senaryo yaratılmıştır. Yaratılan senaryolar ile firmanın şu an içerisinde bulunduğu dış faktörlerin ilerleyen dönemlerde nasıl etki edebileceği analiz edilmiştir. Yapılan makro analizler sonunda Ford firmasının globaldeki kurumsal stratejisi değerlendirilmiştir. Ortaya çıkan bulgular ışığında Ford Global'in Ford Otosan firmasına nasıl bir çatı firma olabileceği araştırılmıştır. Ford Otosan firmasının da içsel analizi yapılarak güçlü ve zayıf yönleri işlenmiş ve Ford Global için nasıl bir stratejik iş birimi olduğu analiz edilmiştir. Sonuç olarak ta bulunan dış faktörler, stratejik analizler ile bütünleştirilerek tüm sektörlerden bağımsız çok uluslu firmalar için bir uygulanabilir bir yol haritası hazırlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn accordance with the rising importance of globalization, all multinational companies are seeking ways to gain the competitive advantage amongst others. In this case, it is significantly important for multinational companies to focus more on macro-environmental analysis rather than their routine micro operational analysis. For the analysis, automotive industry and Ford are selected as examples. PEST analysis which enables to scan external environment with focusing on political, economical, social and technological factors, is used for external analysis in collaboration with opportunities & threats analysis and Michael Porter's Five Forces methods. The factors that are distilled from PEST analysis are ranked within themselves due to their possible affects on industry in short-medium run and two scenarios are created with using them. These scenarios are planned to assess to see, in the future how the company will cope with the external factors that exist today, Ford's global corporate strategy is analyzed to assess whether or not Ford global is applying a successful corporate governance to Ford Otosan. After the corporate governance analysis, Ford Otosan's internal analysis was done with focusing on strength & weaknesses and generic strategy of the company. Especially generic strategy part was affective to see if the Ford Otosan is a profitable strategic business unit for Ford Global. At the end, all the comprehensive external analysis were combined with the internal corporate strategic analysis to prepare a sector-free guide for all multinational companies which will be applicable under any condition.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMakro Analizen_US
dc.subjectOtomotiv Sektörüen_US
dc.subjectStrategic Managementen_US
dc.subjectMacro Analysisen_US
dc.subjectAutomotive Sectoren_US
dc.titleOtomotiv sektörünün makro analizi ve strateji yönetimien_US
dc.title.alternativeA macroeconomic analysis and strategic management of the automotive industryen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster