Ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin kimya problemlerini çözme stratejileri ve problem çözme becerileri üzerine işleyen bellek kapasitesinin etkisinin belirlenmesi
Citation
Akıncı, Emine. Ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin kimya problemlerini çözme stratejileri ve problem çözme becerileri üzerine işleyen bellek kapasitesinin etkisinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012.Abstract
Bu araştırmada ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin kimya problemlerini çözme stratejileri belirlenmiş ve problem çözme becerileri ile işleyen (kısa süreli) bellek kapasiteleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2007-2008 ve 2010-2011 eğitim-öğretim yıllarında Balıkesir ili merkezindeki üç ortaöğretim okulunun 11. sınıfında öğrenim gören toplam 367 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak İşleyen Bellek Kapasitesi ve Cümle Uzamı Testleri ile araştırmacı tarafından hazırlanan 10 tane klasik türde problemden oluşan Kimya Problemleri kullanılmıştır. Verilerin analizinde Spearman ρ korelasyonu, Mann-Whitney U testi ile Kruskal-Wallis sıralı varyans analizi kullanılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin problem çözmede kullandıkları stratejiler frekans dağılımı ve yüzde olarak belirlenmiştir. Araştırma bulguları, ortaöğretim 11. sınıf öğrencilerinin kimya problemlerini çözme stratejileri ile işleyen (kısa süreli) bellek kapasiteleri arasında bir ilişki ortaya çıkmamıştır. Öğrencilerin problem çözmede çoğunlukla pratik stratejiyi kullandıkları belirlenmiştir. In this study, secondary education 11th grade students' problem solving strategies of chemistry problems were determined and the relation between problem solving skills and working (short term) memory capacity was investigated. The sample of the study is constituted of 367 11th grade students attending to three high schools in central Balıkesir area in 2007-2008 and 2010-2011academic years. As the data collection instruments, a Working Memory Capacity and a Sentence Span Test were used in addition to Chemistry Problems constituted of 10 open classical type problems developed by the researcher. For the analyzes of the data Spearman ρ correlation, Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis one-way analysis of variance by ranks were utilized. Findings of the study suggest that there is no correlation between 11th grade students' problem solving skills of chemistry problems and their working memory capacities. It was determined that, the students use mainly the practical strategy in solving the problems.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Zeka oyunlarının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine ve problem çözme algılarına etkisi
Şahin, Engin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, zekâ oyunlarının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine ve problem çözme algılarına etkisi araştırılmıştır. Deneme modelindeki araştırmada "Öntest ve Sontest Kontrol Gruplu Seçkisiz ... -
13-14 Yaş grubu öğrencilerin problem çözme stratejilerinin belirlenmesi
Şahin, Ayşe Ahu (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007)Öğrencilerin problem çözme konusunda çeşitli sıkıntıları vardır. Bu sıkıntıların basında problemi çözmeye uygun stratejiyi belirleyememek yer alır. Bu çalışmada, öğretim aşamasında kullanılan iki farklı eğitim tekniğinin ... -
9. sınıf öğrencilerinin kesir ve yüzde problemleri konusunda problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesi
Aykurtlu, Gamze (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, 9. sınıf öğrencilerinin “Kesir ve Yüzde Problemleri” konusundaki problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Kocaeli’nin Gebze ilçesinde bulunan bir ...