Öğretmenlerin, öğretmen adaylarının ve öğrencilerin motivasyonu algılama farklılıkları
Künye
YorgancıI, Betül Altıngül. Öğretmenlerin, öğretmen adaylarının ve öğrencilerin motivasyonu algılama farklılıkları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011.Özet
Bu çalışmada ilköğretim öğrencileri, fen bilgisi öğretmen adayları ile fen bilgisi öğretmenlerinin motivasyon ile ilgili görüşleri saptanmıştır. Nitel olarak yapılan bu çalışmada, yapılandırılmış ikili görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu amaçla MEB öğretmenlerine, ilköğretim öğrencilerine ve öğretmen adaylarına motivasyonu nasıl tanımladıklarını, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının motive etmek için neler yapmayı planladıklarını, yapılan motivasyon faaliyetlerinin öğrenmeyi nasıl etkilediğini, öğretmenlerin öğrencilerinin motive olduğunu nasıl anladıklarını, motive olmamış öğrencilerin ders esnasında ne tür problemlere yol açtığını ve bu problemleri çözmek için neler yaptıklarını belirlemeye yönelik 6 adet açık uçlu yapılandırılmış görüşme soruları her bir gruba uyarlanarak sorulmuştur. Her bir gruptaki bireylerin verdikleri cevaplar etiketlenerek kategorilendirilmiş ve bu kategorilerin frekansları hesaplanmıştır. Çalışmanın sonunda; öğrenme ve öğretme ortamında motivasyonun önemli yere sahip olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmen ile öğrencinin iletişiminin sağlıklı olması öğrencilerin içsel şekilde motive olmalarında etkili olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin derslerini yaşamla ilişkili etkinliklerle ve çeşitli stratejilerle işlemeleri öğrenciyi daha kolay motive ettiği bulunmuştur. Motive olmayan öğrencilerle ise sorunların çözümünde öğretmenlerin sınıf yönetimi konusunda süreç odaklı davranmaları gerektiği ön görülmüştür. Çalışma, gerek araştırma yöntemi, gerekse örneklemi açısından literatür araştırmalarına bakıldığında daha önce çalışılmadığı için önemlidir ve bilime ışık tutacağı düşünülmektedir. In this study, the opinions of students, prospective teachers and teachers in motivation, are taken and interpreted. This qualitative study comprise of 6 open ended questions which were asked the applicants face to face for getting more accurate results. Questions were about how do they define motivation, the things they do and will do in order to motivate students, how do the motivation activities affect learning, how do teachers understand that their students are motivated, what kind of problems can be occur with unmotivated students in the lessons and what do they do in order to eliminate such problems were asked to NEM (National Education Ministerium) teachers, elementary students and prospective teachers. Categories were defined related with the answers and frequencies of those categories were calculated. As a result, our study proves that motivation has an important place in learning and teaching environment. It was seen that a proper teacher - student communication influenced students' inner motivation. It was found that students became motivated easier when the teachers connected lessons with life related activities and utilized various strategies. With unmotivated students, it was predicted that teachers should act process - oriented in classroom management subject, in the solutions of the problems. It can be said that study has an importance in its research area because of its results and the unstudied situation.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Çalışanların motivasyonunu etkileyen faktörler: Bandırma Belediyesi örneği
Bayrakdar, Birsen (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Motivasyon, bir kurum ya da kuruluşta çok önemli bir yere sahip olan emek (insan) faktörünün etkin bir şekilde değerlendirilmesinde gerekli olan bir olgudur. Bütün üretim faktörlerine sahip olunsa dahi, insan faktörünün ... -
Edremit körfezi’ndeki konaklama işletmeleri çalışanlarının iş motivasyon düzeylerinin demografik ve meslekî özelliklere göre incelenmesi
Ertan, Hayrettin; Kaya, İsmet (2012)Dünya sektörler sıralamasında dördüncü sırada bulunan turizm sektöründe istihdam edilen çalışan sayısı dünyadaki toplam istihdamın %7,6’sını oluşturmaktadır. Önemli bir istihdam etkisi sağlayan bu sektörde yer alan işletmeler ... -
Örgütlerde dönüşümcü liderliğin astların motivasyonu üzerine etkileri ile ilgili bir uygulama.
Karakaya, Tuncel (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Liderlik alanında uzun yıllardır araştırmalar yapılmaktadır. Son yıllarda yapılan yeni liderlik yaklaşımları sonucunda, en etkili liderlik tarzlarından birinin de dönüşümcü liderlik tarzı olduğu görülmektedir. Dönüşümcü ...