Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDolu, Gamze
dc.contributor.authorÇakır, Cemile
dc.date.accessioned2016-04-14T07:12:29Z
dc.date.available2016-04-14T07:12:29Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013en
dc.identifier.citationÇakır, Cemile. İlköğretim 8. sınıf düzeyinde maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin kuantum öğrenme modeline dayalı öğretimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2423
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ilköğretim 8. sınıf düzeyinde "Maddenin Yapısı ve Özellikleri" ünitesinin Kuantum Öğrenme Modeline dayalı olarak öğretiminin, öğrencilerin akademik başarıları, fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları ve mantıksal düşünme becerileri üzerine etkisini incelemektir. Araştırma 2011-2012 eğitim ve öğretim yılı Balıkesir Merkez'inde bir ilköğretim okulun 8.sınıfta öğrenim gören toplam 62 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma için birbirine denk, biri kontrol, diğeri deney grubu olmak üzere iki tane 8. sınıf seçkisiz olarak seçilmiş ve çalışma bu gruplar ile yürütülmüştür. Araştırmada, ön test-son test deney ve kontrol gruplu modeli içeren yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma sürecinde deney grubunda kuantum öğrenme, kontrol grubunda ise yapılandırmacı öğrenme temel alınmıştır. "Maddenin Yapısı ve Özellikleri" ünitesinde yer alan konular deney grubunda Kuantum Öğrenme Modeline uygun olarak geliştirilen rehber ders materyali ile kontrol grubunda ise Fen ve Teknoloji dersi öğretmen kılavuzunda yer alan yönergeler doğrultusunda işlenmiştir. Araştırma, haftada 4 saat olmak üzere toplam 36 ders saatini kapsayan süre içerisinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak nicel veri toplama aracı kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak, "Akademik Başarı Testi", "Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği", ve "Mantıksal Düşünme Grup Testi" kullanılmıştır. Testler her iki gruba deneysel işlem öncesi ve işlem sonrası son test olarak uygulanmıştır. Nicel veriler SPSS 16 programı kullanılarak ilişkili ve ilişkisiz t testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, "Maddenin Yapısı ve Özellikleri" ünitesinin Kuantum Öğrenme Modeline dayalı olarak öğretimin, öğrencilerin akademik başarıları, fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları ve mantıksal düşünme becerileri üzerine etkisinin olumlu yönde olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effect of quantum learning model based instruction of "The structure and properties of matter" topic on students' academic achievement, attitudes towards science and technology course and logical thinking skills. The study was conducted with a total of 62 students studying in the 8th grade of an elementary school in the city center of Balıkesir district in 2011-2012 academic year. For this reason, two equivalent 8th classes were selected randomly, one of which was control and the other was experiment group. Quasi-experimental design was implemented with pre test-post test experiment and control groups. During the study, quantum learning was taken into basis for the experiment group and constructivist learning was taken into basis for the control group. The subjects in "The structure of matter and its properties" unit were covered in the experiment group with the guiding course material developed for quantum learning model and those topics were covered in the control group by considering the directions in science and technology course teachers' guide book. The research was carried out in a total of 36 course hours, 4 hours in a week. For data gathering, quantitative data gathering instruments were utilized in the study. As quantitative data gathering instrument, "Academic Achievement Test", "Attitudes Towards Science and Technology Course Scale" and "Logical Thinking Group Test" were utilized. The tests were implemented to both groups as pre- and post tests. Quantitative data were analyzed with independent and related groups t-tests with the help of SPSS 16 program. As a result of the study, it was found that students' academic achievement, attitudes towards science and technology course and logical thinking skills were improved positively based on the instruction of "The structure of matter and its properties" with quantumen_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından 2012/71 nolu proje ile desteklenmiştir.
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Eğitimi
dc.subjectKuantum Öğrenme Modeli
dc.subjectFen Tutumu
dc.subjectAkademik Başarı Testi
dc.subjectMantıksal Düşünme Grup Testi
dc.subjectScience Education
dc.subjectQuantum Learning Model
dc.subjectScience Attitudes
dc.subjectAcademic Achievement Test
dc.subjectLogical Thinking Group Test
dc.titleİlköğretim 8. sınıf düzeyinde maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin kuantum öğrenme modeline dayalı öğretimien_US
dc.title.alternativeTeaching the structure and properties of matter unit based on quantum learning model at primary 8th grade levelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster