Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürgan, Uğur
dc.contributor.authorÜrün, A.Ercan
dc.date.accessioned2016-04-14T07:46:54Z
dc.date.available2016-04-14T07:46:54Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010en
dc.identifier.citationÜrün, A. Ercan. Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeyleri ile mesleki olgunlukları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2427
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada lise öğrencilerinin kendine saygı düzeyleri ile mesleki olgunlukları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada kendine saygı düzeyi ile mesleki olgunluk düzeyinin; okul türü, sınıf düzeyi ve cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Çalışma grubunu 2008 -2009 öğretim yılında Balıkesir ili merkez ilçelerinde bulunan toplam 33 ortaöğretim kurumuna devam eden 10 -11 ve 12. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem random olarak belirlenen 9 farklı okula devam eden toplam 647 öğrenciden oluşmuştur. Öğrencilerin 192’si Anadolu Liselerinde, 218’i Meslek Liselerinde, 237’si ise Genel Liselerde öğrenim görmektedir. Çalışmada, öğrencilerin kendine saygı düzeylerini ölçmek için Bogenç’in (1998) “Kendine Saygı Ölçeği”, mesleki olgunluk düzeylerini belirlemek için Kuzgun’un” (2005) “Mesleki Olgunluk Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularını şu şekilde özetlemek mümkündür: Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeylerinde, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeylerinde, sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeylerinde, öğrenim gördükleri okul türüne göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Lise öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinde, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Lise öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinde, sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Lise öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinde, öğrenim gördükleri okul türüne göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeyleri ile mesleki olgunluk düzeyleri arasındaki ilişkide, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeyleri ile mesleki olgunluk düzeyleri arasındaki ilişkide, sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeyleri ile mesleki olgunluk düzeyleri arasındaki ilişkide, öğrenim gördükleri okul türüne göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relationship between the self-esteem level and vocational maturity of high school students were examined. It was also examined if the self-esteem level and vocational maturity differ significantly in respect of school type, grade level and gender. The students in the 10th, 11th and 12th grade in a total of 33 secondary schools in the central towns of Balıkesir province in the 2008-2009 academic year constituted the study group. A random sample of 647 students who are attending 9 different schools has been formed. 192 of the students are attending Anatolian High School, 218 of the students are attending Vocational High School and 237 of the students are attending Public High School. In this study in order to measure the self-esteem levels of students, Bogenç’s “Self-respect Scale” (1998) and to determine the level of professional maturity, Kuzgun’s “ Vocational Maturity Scale” (2005) were used. The research’s findings can be summarized as follows: In the self-esteem level of high school students no significant differences were found in terms of gender. In the self-esteem level of high school students no significant differences were found in terms of grade level. In the self-esteem level of high school students no significant differences were found in terms of the school type in which they are studying. In the vocational maturity level of high school students significant differences were found in terms of gender. In the vocational maturity level of high school students no significant differences were found in terms of grade level. In the vocational maturity level of high school students significant differences were found in terms of the school type in which they are studying. In the relationship between the self-esteem levels and vocational maturity levels of high school students, significant differences were found in terms of gender. In the relationship between the self-esteem levels and vocational maturity levels of high school students, no significant differences were found in terms of grade level. In the relationship between the self-esteem levels and vocational maturity levels of high school students, significant differences were found in terms of the school type in which they are studying.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKendine Saygıen_US
dc.subjectMesleki Olgunluken_US
dc.subjectBenliken_US
dc.subjectSelf-Esteemen_US
dc.subjectHigh Schoolen_US
dc.subjectPersonalityen_US
dc.titleLise öğrencilerinin kendine saygı düzeyleri ile mesleki olgunlukları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between the self-esteem level and the vocational maturity of high school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster