dc.contributor.advisor | Uyangör, Sevinç Mert | |
dc.contributor.author | Demir, Bilal | |
dc.date.accessioned | 2016-04-26T12:05:07Z | |
dc.date.available | 2016-04-26T12:05:07Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011 | en |
dc.identifier.citation | Demir, Bilal. Probleme dayalı öğrenme modelinin nümerik analiz dersinde uygulanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/2459 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Probleme Dayalı Öğrenme Modelinin Nümerik Analiz dersinde öğrenci başarısına etkisini, sürece ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemek ve öğrenci davranışlarını incelemektir. Araştırma 2010-2011 eğitim öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 23 öğrenci ile 2010-2011 eğitim öğretim yılında yürütülmüştür. Araştırmada nitel-nicel karma araştırma deseni benimsenmiştir. Probleme dayalı öğrenme modelinin öğrenci başarısına etkisi ön-son test kontrol grupsuz deney deseni ile belirlenmiştir. Araştırmanın nitel kısmında ise eylem araştırması deseni benimsenmiştir. Nitel veriler görüşme ve gözlem tekniği ile elde edilmiştir. Araştırma kapsamında çalışma grubuna Newton Enterpolasyonu ile ilgili iki problem çalışma yaprağı şeklinde sunulmuş, öğrencilere probleme dayalı öğrenme modeli ile eğitim verilmiştir. Araştırmanın sonunda Probleme Dayalı Öğrenme Modelinin Newton Enterpolasyonu konusunda öğrenci başarısını artırdığı bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin Probleme Dayalı Öğrenme Modelinin uygulandığı ders ortamında grup arkadaşlarıyla birlikte aktif olarak derse katıldığı gözlenmekle birlikte öğrenciler Probleme Dayalı Öğrenme Modeli ile daha kalıcı öğrenme sağlayabilecekleri, eğlenerek aktif bir şekilde ders yaptıkları şeklinde görüş bildirmişlerdir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the study is to determine the effect of Problem-Based Learning used in the course "Numerical Analysis" on the student achievement. The sample group of the study consisted of 23 students studying in the Department of Secondary Mathematics Education of the Necatibey Education Faculty at Balikesir University in Balikesir, Turkey in the academic year of 2010-2011. In the research, the Mixed Research Design (qualitative and quantitative research) was used. The effect of Problem-Based Learning on the student achievement was determined via Pre-experimental pretest and posttest without control group research design. At the Qualitative part of the research Action Researh design was used. The qualitative data was gained through the observation and interview techniques. As a part of the research, two problems related to the Newton Interpolation were presented to the students as a form of worksheet and the students were trained in Problem-Based Learning. At the end of the study, it was concluded that the Problem-Based Learning increases the student achievement in the subject of Newton Interpolation. Also students' was observed that they paticipated the course, Problem Based Learning model used, with bandmates actively. İn addition students' opined, they will provide permanent learning and they participated the course actively with having fun. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Probleme Dayalı Öğrenme | en_US |
dc.subject | Nümerik Analiz | en_US |
dc.subject | Enterpolasyon | en_US |
dc.subject | Problem Based Learning | en_US |
dc.subject | Numerical Analysis | en_US |
dc.subject | Newton Interpolation | en_US |
dc.title | Probleme dayalı öğrenme modelinin nümerik analiz dersinde uygulanması | en_US |
dc.title.alternative | The application of problem based learning model in numerical analysis course | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |