Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAydın, İbrahim
dc.contributor.authorDemir, Mehmet
dc.date.accessioned2016-04-26T12:47:51Z
dc.date.available2016-04-26T12:47:51Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014en
dc.identifier.citationDemir, Mehmet. Yeni eğitim sisteminde (4+4+4) 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi ile ilgili sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri (Balıkesir örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2461
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractKamuoyunda 4+4+4 eğitim sistemi olarak bilinen yeni eğitim sistemi ile birlikte 5.sınıflar ortaokula dâhil edilmiş ve dersler branş öğretmenleri tarafından işlenmeye başlanmıştır. Bu araştırmanın temel amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin 5.sınıf sosyal bilgiler dersi ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Tarama modelinde olan araştırmada öğretmenlerin 5.sınıf sosyal bilgiler dersi ile ilgili görüşlerini belirlemek için 5'li Likert tipi bir ölçek geliştirilmiştir. Veriler 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Balıkesir il merkezinde bulunan ortaokullarda görev yapan 60 sosyal bilgiler öğretmeninden toplanmıştır. Uygulama sonucu elde edilen verilerin analizinde Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 15.0 programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin 5.sınıf öğrencilerinin ortaokula dâhil edilmesi ile ilgili olumlu görüşlere sahip olduğu, ancak ders kitapları, 5.sınıflarda öğretim yeterlilikleri ve 5.sınıf öğrencilerinin ortaokula uyumu noktasında bir takım sorunlar yaşadıkları tespit edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 5.sınıf sosyal bilgiler dersi ile ilgili görüşlerinde cinsiyet ve meslekî kıdem açısından anlamlı bir farklılığa rastlanmamış, ancak mezuniyet alanı açısından anlamlı bir farklılık bulunduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the new education system, known as 4+4+4 education system in public opinion, 5th grade students have been included in the secondary school and lessons began to be taught by subject teachers. The main purpose of this study is to determine opinions of social studies teachers about the 5th grade social studies lesson. Survey research design was conducted to in this research, 5 point Likert typed scale was enhanced to determine opinions of teachers about the 5th grade social studies lesson. Data was gathered from 60 social studies teachers who work in the secondary schools locating in Balıkesir in the 2013-2014 academic year. Data obtained from at the end of the application was analyzed with Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 15.0 program. According to results, it was determined that opinions of social studies teachers were mainly positive about including of 5th grade students in the secondary school, but they had some problems about teaching abilities in the 5th grade and adaptation of 5th grade students to secondary school. Opinions of teachers did not indicate meaningful differences in terms of gender and professional experience, but there were meaningful differences in term of kind of subject from which they had graduated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject4+4+4 Eğitim Sistemien_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectUyumen_US
dc.subject4+4+4 Education Systemen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectAdaptationen_US
dc.titleYeni eğitim sisteminde (4+4+4) 5.sınıf Sosyal Bilgiler dersi ile ilgili sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri (Balıkesir örneği)en_US
dc.title.alternativeOpinions of social studies teachers about 5th grade Social Studies lesson in the new education system (4+4+4) (Balikesir sample)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster