dc.contributor.advisor | Koruoğlu, Özden | |
dc.contributor.author | Demircan, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2016-04-26T12:55:10Z | |
dc.date.available | 2016-04-26T12:55:10Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.date.submitted | 2010 | en |
dc.identifier.citation | Demircan, Ayşe. İlköğretim matematik öğretmenliği programındaki alan derslerinin meslekteki kullanılabilirliğine dair öğretmen ve öğretmen adayı görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/2462 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı İlköğretim Matematik Öğretmenliği programındaki alan derslerinin meslekteki kullanılabilirliğine dair öğretmen ve öğretmen adayı görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 öğretim yılında Balıkesir Üniversitesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans programında öğrenim gören 18 son sınıf öğretmen adayı ve 7 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma var olan durumun olduğu gibi betimlenmesini amaçladığı için tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla örneklem grubundaki öğretmen ve öğretmen adaylarına uygulanan görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmen ve öğretmen adayları ile yapılan görüşme sonucu elde edilen nitel veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının pek çoğu alan derslerinin meslekte kullanılabilir olmadığını ifade etmiştir. Ancak pek çok öğretmen adayı alan dersleri ile ilköğretim 6-7-8. Sınıf matematik müfredatındaki konuları ile az da olsa bir ilişki kurabilmiştir. Öğretmenlerin ise hiçbirinin alan derslerini meslekte kullanılabilir bulmadığını belirtmiştir. Ancak pek çoğu alan dersleri ile ilköğretim matematik müfredatındaki konular arasında ilişki kurabilmiştir. Araştırmada öğretmen ve öğretmen adayları lisans eğitimi sırasında verilen alan derslerinin teorik ve ezbere dayalı olduğu, kalıcı olmadığı, çok üst düzeyde verildiği, derslerin uygulamaya dönük işlenmediği ve ilköğretim 6-7-8. Sınıf matematik müfredatındaki konular ile alan derslerinin ilişkisinin verilmediği şeklinde görüş bildirmiş ve önerilerde bulunmuşlardır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the opinions of primary school teachers and candidates on the usage availability of area courses of primary school mathematics program in their professions. The subjects of this research are consisted of 18 senior students of Balıkesir University Primary School Mathematics Program in 2009 - 2010 academic year and 7 mathematics teacher. The study was chosen to be a survey model type to identify the current situation. An evaluation form was used to obtain data from the subjects during the interviews. The qualitative results of the interviews were examined via content analysis method. The results showed that majority of the teacher candidates believed that the area courses taken during the undergraduate program were not applicable to their profession. However, most of the candidates claimed that the area courses were somehow related and suitable for 6th, 7th and 8th grade mathematics curriculum. On the other hand, currently working teachers claimed none of the courses were usable, but related to the subjects taught in primary school. Teachers and candidates also claimed that area courses contain too much theory, force them to memorize, as a result being temporary, are highly advanced and are not based on practice work. They also told that the relation between 6th, 7th and 8th grade mathematics curriculum and area courses were not given and shared their suggestions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programındaki Alan Dersleri | |
dc.subject | Meslekte Kullanılabilirlik | |
dc.subject | Öğretmen ve Öğretmen Adayı Görüşleri | |
dc.subject | Görüşme | |
dc.subject | İçerik Analizi | |
dc.subject | Area Courses in The Primary School Mathematics Program | |
dc.subject | Usage Availability in the Profession | |
dc.subject | The Opinions of Teachers and Candidates | |
dc.subject | Interviews | |
dc.subject | Content Analysis | |
dc.title | İlköğretim matematik öğretmenliği programındaki alan derslerinin meslekteki kullanılabilirliğine dair öğretmen ve öğretmen adayı görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | The opinions of teachers and candidates on the usage availability of area courses of primary school mathematics program in the profession | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |