Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçüközer, H. Asuman
dc.contributor.authorYıldız, Fehime
dc.date.accessioned2016-05-05T07:46:17Z
dc.date.available2016-05-05T07:46:17Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011en
dc.identifier.citationYıldız, Fehime. İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin elektrostatik konusuyla ilgili kavram yanılgılarının belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/2479
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim 7. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin elektrostatik konusuna ilişkin kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu çalışma Balıkesir il merkezinde bulunan üç ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 150 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere elektrostatik konusunu ile ilgili öğretim gördükten sonra, kavram testi uygulanmıştır. Öğrencilerin kavram testine verdikleri yanıtlar nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda öğrencilerin elektrostatik konusuyla ilgili kavram yanılgıları olduğu görülmüştür. Öğrenciler ilk defa elektriksel yük kavramı ile ilköğretim 7.sınıfta karşılaşmalarına karşın elektrostatik konusuyla ilgili ilköğretim düzeyinde yapılan çalışmaların sayısı oldukça azdır. Bu nedenle bu çalışmanın sonucunda çıkan kavram yanılgılarının bazıları daha önce yapılan çalışmalarda da görülmesine karşın, çoğu bu çalışmada ilk defa ortaya çıkmıştır. Kavram testi öğretimin ardından uygulandığı için bu kavram yanılgılarının daha çok müfredat programı, öğretmen, öğretim, ders materyalleri kaynaklı olduğu düşünülmektedir. Öğrencilerin kavram yanılgılarının önlenmesi için müfredatta yer alan eksiklikler ve hatalar giderilerek ve öğretimin bu yönde düzenlenmesi gereklidir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine 7th grade students' misconceptions about elektrostatics. The study was carried out with a total of 150, 7th grade students in tree schools at Balıkesir (Turkey). A concept test was applied after instruction about electrostatics. The students' responses to the questions in the concept test were analyzed by qualitative methods. At the end of the study it is found that students have many different misconceptions about electrostatics. Although students face the concept of electrical charge for the first time at 7th grade, there are only a few studies about electrostatics at primary school level. For this reason, although some of the misconceptions appeared at the end of the study was also seen in previous studies, many of the misconceptions was seen for the first time in this study. Because the concept test was applied after instruction, it is thought that the sources of the misconceptions are curriculum, teacher, instruction, the materials used during instruction. To prevent students' misconceptions it is required that the faults and the deficiencies in the curriculum are corrected and instruction is constructed at this way.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectElektrostatik Kavramlarıen_US
dc.subjectKavram Yanılgılarıen_US
dc.subjectİlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerien_US
dc.subjectElectrostatics Conceptsen_US
dc.subjectMisconceptionsen_US
dc.subject7th Grade Studentsen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin elektrostatik konusuyla ilgili kavram yanılgılarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining seventh grade primary students' misconceptions about electrostaticsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster